• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Invincible

Nu är det ju inte pinfärska bilder, men jag bidrar iallafall med lite inspiration. :D

Köpställe, Artinians Juveler, www.juvelsalongen.se på Östermalmstorg i Stockholm. Jag älskar dem. Härligt familjeföretag!

Makens ring skiljer sig kraftigt från min som synes. nu för tiden är ju inte det helt ovanligt, men vi resonerade som att "Vi klär oss inte likadant. Varför i hela friden skulle vi gilla och vilja ha likadana ringar?"

TW VVS på alla stenar, en 0,32ct (eller 0,36ct - nu minns jag inte själv ens) i solitären (förlovningsring) och 0,04 ct per sten i alliansen. (Vigselring.)

http://www.brollopstorget.se/hem/invincible/gallery/phpryzfea.jpg

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • Ninan02

Ser att mitt inlägg försvunnit och även bilden jag laddade upp? (går det inte att ladda upp bilder och inlägg via mobil??)  men lika bra de kanske, för idag hämtade min sambo ut ringarna och så då kan ni få en bild på hur den sitter på fingret:) så glad och nöjd!! lite stor är den men ska höra om den går att göra mindre..

Måste bara rekomendera berggrens juveler, så sjukt nöjd. Fick super fin service och det kändes tryggt att handla där! Hon som hjälpte oss, Caroline tror jag hon hette, va jättehjälpsam och vi lär garanterat köpa vigselringar där också:)

(suddiga bilder men dock ändå)

• Ninan02

Diamanten är 0,25ct men jag upplever den mycket större tack vare att ringen är så smal:) ska måtta skenan och återkomma;) Nån som har förslag på passande vigselring? Funderar på att ha en smal alliansring med briljanter både över och under ringen...

• CoG

Okej :)

Det är inte alla som får chansen att gifta sig två gånger på samma dag!

Pagnie skrev 2013-01-12 21:32:16 följande:
    ja men det låter ju som att du har hittat en bra lösning. :D
    vi kommer ha den kristna vigseln i kyrkan och det är så dagen börjar. sedan blir det så att gästerna får åka till lokalen och mingla lite och så och sen kommer vi köra den persiska vigseln i lokalen. det blir ju ingen "riktigt" vigsel med mulla och grejer för det ska ju göras i en moske men nästan så. man sitter framför ett stort bord med olika symboler och så.
    så ja det blir två ringväxlingar.
  • diamondgirl

Jättefina ringar Invincible och Ninan02. Får man fråga vad dessa ringar kostade? Är nog ute efter något liknande.

• Pagnie
    CoG skrev 2013-01-13 18:24:40 följande:
    Okej :)

Det är inte alla som får chansen att gifta sig två gånger på samma dag!
    haha nej så kan man ju också se det. jag har inte alls tänkt på det så men det har du ju rätt i :D
  • PimPim83

Laddade upp en bild på min förlovningfsring i 2012-tråden men eftersom vi gifter oss 2013 tänkte jag att jag laddar upp en bild här också. Ringen är från Classic och är köpt på Smycka. Det är en halvkupad ring i rött guld med 7 st 0,03 ct briljantslipade diamanter i fadenfattning.

Förhoppningsvis kommer jag kunna visa en bild på förlovningsringen tillsammans med en vigselring i slutet av året. :)
  • Ninan02

Diamondgirl: min kostade 14900kr och det var Berggrens juvelers egen design, tittade på en liknande från Wilhelm Pettersson men där gick den på 21996kr så gissa om jag blev glad när jag hittade den?!:)

• Invincible
    diamondgirl skrev 2013-01-13 18:57:29 följande:
    Jättefina ringar Invincible och Ninan02. Får man fråga vad dessa ringar kostade? Är nog ute efter något liknande.
    Nu är det ju ett tag sedan vi fick dem tillverkade och jag bytte in en massa skrotguld till förlovningsringen också, men jag fick solitären värderad till 18 500 kr i försäkringssyfte för ca ett år sedan. Alliansen köptes i februari 2011 (med 15% rabatt) för ca 20 000 kr.

Båda ringarna är gjorda i palladium, solitären har en skena som är 3mm bred, alliansen är liiiite tunnare. 
    And tonight we can truly say - Together we are invincible
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013