• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • SandraElisabet

Tack för tipset EEE! :)

Jag ska kika på det. Vart fick du tag på den ringen/stenen?

Har dessutom hittat en amerikansk hemsida www.gemesis.com som säljer enbart konstgjorda diamanter i alla möjliga storlekar. :) Är övertygad om att jag komme hitta något som passar alla mina och fästmannens behov.

Det fanns fler alternativ än jag trodde måste jag säga. Även hemsidan www.created-diamonds.com finns tillhands för den intresserade.

Är mycket glad över att ha hittat dessa alternativ eftersom att jag gärna vill ha en eller flera stenar på mina ringar.

• annika03

Här är min ring!
    Inte helt traditionell och jag älskar den!

• annika03

PimPim83 -
    Tack så mycket! Jag är jättenöjd med den och den passar min personlighet. Den är i vitguld med diamanter. Stenarna är smaragd, rubin,  safir, akvamarin,ametist och den gula är citrin. Kul att du gillade den!

• stormhelen
    annika03 skrev 2013-01-19 16:02:51 följande:
    Här är min ring!
    Inte helt traditionell och jag älskar den!

Wow! Som du säger så är det en ovanlig ring, MEN den är otroligt personlig.

Jag tycker att det var läckert med alla olikfärgade stenar.

För närvarande känner jag mig alldeles naken. Jag fick lämna in min förlovningsring till guldsmeden idag då vi har beställt våra vigselringar, och guldsmeden vill att de båda ringarna ska matcha varandra perfekt.Så då behövde de förlovningsringen för att kunna justera det.

• EEE

SandraElisabet - Jag köpte ringen på www.moissaniteco.com , dom har även lösa stenar om man vill få ringen gjord här. Superservcie och den kom väldigt snabbt och med äkthetsintyg osv.

Lycka till att hitta något som passar!

• stormhelen
    Lili skrev 2013-01-19 14:59:15 följande:
    Har nu fått min älskade ring! Bilden är tyvärr inte den bästa fick inte riktigt til det så den är mycket vackrare i verkligheten :)

Jätte fin ring!

Den påminner lite om min. Jag har också en större sten i mitten (dock inte lika stor som din) med fyra klor som håller fast stenen, och sedan några mindre på skenan.

• Lili

Åh tack stormhelen! Älskar den. Tycker den är väldigt klassisk . Har du någon bild på din ring? Hur stor är stenen i mitten?

• mirreth

Det här är min förlovningsring. Hade en "vanlig" slät rödguldsring innan i några år men kände att det inte var min stil, har aldrig guld på mej utan alltid silver och andra liknande metaller. Ringen är i titan och nu ska det hittas en passande vigselring.

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013