• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • GabriellaIvarsson
    Frullis skrev 2013-01-26 17:38:55 följande:
    GabriellaIvarsson: Vilken fin vigselring! Shalins Desire serie va? Jag ska förmodligen ha wish (dock med betydligt mindre stenar). Älskar trestensringar!
    Stämmer bra det! Såg den och blev smått förälskad :P
  • Emosc
    Limba skrev 2013-01-09 10:24:38 följande:
    ÅH VA FIN! har den modellen som alternativ. Var köpte ni den? Kostade? Den e skitsnygg, lite gammeldags och ändå classy!
    Tack! Jag älskar den! Köpt hos Michael O'dwyer, han är fantastiskt duktig - rekommenderar varmt!
  • Emosc
    SandraElisabet skrev 2013-01-11 17:06:51 följande:
    Åååhhhh! Jag bara älskar ringar med lite vintage-känsla! :) Har själv funderat på något liknande... men en fråga? Hur blir det med ringen bredvid? Kommer den att liksom passa in, eftersom att din vackra mittsten sticker ut menar jag. Någon som har bilder på det??
    SandraElisabet - Nyfiken (och förhoppningsvis) blivande brud snart. ;)
    Jag tror att det kommer att bli alldeles perfekt. Ringen är upphöjd för att vigselringen ska få plats "under". Så jag har precis beställt min vigselring. Den är lika tunn som förlovningsringen och med den på ser det ut som att mittstenen ligger ovanpå dem båda!
  • a ring on my finger

Var på bröllopsmässa i helgen och hittade en fantastiskt kombination med 3st ringar! Just nu känns det inte som att jag vill ha något annat. Men det blir många diamanter och därmed måååånga kronor. Våra ringar håller just nu på att äta upp vår budget :-/ 

• FruForsmark
    a ring on my finger skrev 2013-01-29 09:35:31 följande:
    Var på bröllopsmässa i helgen och hittade en fantastiskt kombination med 3st ringar! Just nu känns det inte som att jag vill ha något annat. Men det blir många diamanter och därmed måååånga kronor. Våra ringar håller just nu på att äta upp vår budget :-/

Hej, ett tips. Ha dessa ringar i åtanke och gå till en juvelerare och lät denne smida era ringar, presentera idén och förklara er budget. Det går alltid att justera något. Kanske behövs inte alla stenar? kanske går det att minska en storlek av stenarna eller minska klarhetsgraden av dem? En juvelerare kan ge förslag. Hoppas det löser sig för er!

• jimmyojennifer

Här är mina ringar. Förlovningsringen är en Flemming Uziel i rött guld 6 mm bred, tre diamanter. Dock så behöver den slipas lite innan bröllopet =).

Min vigselring (som jag så mycket längtar efter att få börja använda!) är en Engelbert ring. Rött guld med 12 diamanter

• Sandra01
    a ring on my finger skrev 2013-01-29 09:35:31 följande:
    Vad härligt!!! :)
    Var hittade du dom? Tog du någon bild?
  • sofiastriid
    Emosc skrev 2013-01-28 21:40:33 följande:
    Tack! Jag älskar den! Köpt hos Michael O'dwyer, han är fantastiskt duktig - rekommenderar varmt!
    Vad roligt, då har vi köpt ringarna från samma ställe fast jag har WestEnd tror jag den heter, fast med en safir.
    Din var också jätte fin! Kul!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013