• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Emmalinnea
    MrsDavidsson skrev 2013-02-07 16:02:51 följande:
    den är 0,35 och kvalitén har jag för mig var VI.. är inte helt säker på den benämningen nu då både ring och certifikat är inlåsta tills dagen D (kunde inte låta bli att titta på den HELA tiden annars :P)
    hehe jag förstårdet den är ju helt underbar! :)

Jag ska hämta mina ringar fredag eller måndag, det är å spännande! Min liknar din fast min har 8 klor på och sen har jag en alliansring till vigselring som vi ska hämta också :)
  • jimmyojennifer
    MrsDavidsson skrev 2013-02-07 14:56:40 följande:
    Jag kör också på en klassiker... den är stilren, tidlös och jag älskar den! :D
    Något som kanske inte syns på bilden är att ringen är i rött guld men klon runt diamanten är i vitt guld.

Jösses så snyggt! Jag velade mellan att ha nästintill likadant och det jag i slutändan valde. Jag har så svårt att ha ringar som "sticker upp" därför fick jag välja bort det.
    Men det var verkligen riktigt, riktigt snyggt! Tidlöst och vackert!
  • MeaJ

Mina ringar som jag längtar efter att få bära ihop!
    (jag tog ett typisk "bröllopsfoto" på ringarna när jag hade fått hem vigselringen)

Sommarbrud 2013
  • jimmyojennifer
    MeaJ skrev 2013-02-08 11:13:22 följande:
    (jag tog ett typisk "bröllopsfoto" på ringarna när jag hade fått hem vigselringen)

Sommarbrud 2013
    Dina ringar tyckte jag också om väldigt mycket. =)
  • PimPim83

Sommarbrud 2013
    Jättefina! :)
  • MeaJ
    jimmyochjennifer:

PimPim83:

Tack för era fina kommentarer, jag älskar verkligen mina ringar! 
    Sommarbrud 2013
  • Tiotiotio

Vi provar att posta inlägget är istället. Jag var så ivrig att jag postade i fel tråd. Men nu ser jag att den här är för 2013 :)

Såhär kommer min vigselring att se ut.
    Designen kommer från Schalins modell: Fancy
    Men jag valde att ha en mittsten på 0,50ct och 8x0,10ct sidorstenar tot. (alltså 4 sidorstenar på varje sida om mittstenen).
    Roligt med just denna ring var att jag aldrig i min vildaste fantasi trodde att jag skulle ens vilja ha en sådan ring. Jag tänkte alltid att jag skulle ha en diskret ring med 10x0.15ct stenar i kanalfattning. Men så provade jag denna modell för skojs skull. Den såg ju lite mäktig ut i verkligheten...ja sen var det kört! Då var det bara att börja om och designa ringen igen...

Men jag ångrar aldrig att jag valde denna, så otroligt vacker mot min vigselring och fästmannen bara dickade och log när jag provade den. Den var helt rätt! :D

Så nu väntar jag ivrigt på att få åka och prova den innan de sätter i stenarna! Ska bli så kul!

Sen är det inte långt kvar till bröllopet...så fort som tiden går när man är mitt uppe i all planering kring den stora dagen..:)
  • stormhelen

Jätte fina ringar. De passar MYCKET bra ihop.Snyggt med det "klassiska bröllopsfotot" också. Ökar "stämningen"

• MeaJ
    stormhelen skrev 2013-02-08 16:51:22 följande:

Jätte fina ringar. De passar MYCKET bra ihop.Snyggt med det "klassiska bröllopsfotot" också. Ökar "stämningen"

Hehe tack, jag hade en bukett rosor hemma så jag kunde inte låta bli Flört

Sommarbrud 2013
  • lenuz

Jag har en förmodligen ganska dum fråga, men jag förstår inte hur det fungerar.

Om en ring har 1 sten som anges i exempelvis 0,03 carat, men en annan ring med flera stenar enges med 0,15 carat, betyder det den "mängden" carat på hela ringen eller anges det i sten för sten. Hoppas ni förstår vad jag menar trots min kassa förklaring.

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013