• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Sandra01
    Fremm skrev 2013-02-16 17:36:01 följande:

Min drömring, det va inte helt smidigt att få till den av olika anledningar men nu sitter den på fingret och jag är så nöjd! :D

Oh vad fint!!! Berätta om stenringen... är själv SÅ inne på att ha en större sten som då ska vara safir...

Berätta gärna hur du resonerade kring valet av stenar... Jag är så rätt att jag ska ångra mig om valet blir en färgad sten..... :/ Tycker inte om att jag velar och funderar så mycket!!

Snälla berätta :)

• Sandra01

Fremm: Vad är det för sten och vad är ct:n öndkar jag också veta... om jag får :)

• Fremm
    Sandra01 skrev 2013-02-16 18:28:34 följande:

Oh vad fint!!! Berätta om stenringen... är själv SÅ inne på att ha en större sten som då ska vara safir...

Berätta gärna hur du resonerade kring valet av stenar... Jag är så rätt att jag ska ångra mig om valet blir en färgad sten..... :/ Tycker inte om att jag velar och funderar så mycket!!

Snälla berätta :)

Tack så mycket! Jag är supernöjd och glad för min ring och kan inte sluta titta och beundra den så den känns helt rätt... hade det varit för några år sedan så hade jag nog inte varit så modig utan valt något mer traditionellt och lättanvänt... men jag är säker på att jag aldrig kommer att ångra mig nu när jag blivit lite äldre och klokare! ;) 

Hittade drömringen när jag googlade, tillverkaren är Jenny Fors Gentele, en ung superduktig guldsmed som gör smycken med mkt färgstenar.

Skenan är vitguld, sen har jag fem st brilliantslipade diamanter på varje sida där varje brilliant är 0,02 ct. Mitt stenen är en ädelsten, en rosalila spinell som är ca 7,5 i diameter. Skenan är 3 mm bred.

Hur jag resonerade kring valet av sten så var det spinell som till färgen och kvalitén som passade mig bäst, finns safirer med men i den stora storleken så ser de inte så "rena" ut har jag fått veta. Det viktiga för mig va att jag inte ville ha en konstgjord sten utan en äkta även om det inte var en diamant. Hoppas mina svar hjälper dig! :) 
  • Sandra01

Tack så himla mycket för ditt svar!

Jag är verkligen tveksam över hur jag vill ha min vigselring, har idag en rak och kanting ring i vitt guld med diamanter på kanten....

Tanken är att ha en ring med samma typ av skena, men med sten/stenar.
    Är inne på en enstenare, då med diamant eller blå safir.
    Alternativt en alliansring...
    Alternativt en kombo, alltså så som du :)

men åååå vad svårt det är att välja!!!

Men så tänker jag, vad 17... Om jag "ångrar" en färgad sten så får jag väl byta ut den om ett par år...? Eller?

det blåa med en safir skulle då symbolisera min man, som är sportfiskare och LEVER på vattnet... Känns fint :)

• Pagnie
    Sandra01 skrev 2013-02-16 22:14:48 följande:

Jag är verkligen tveksam över hur jag vill ha min vigselring, har idag en rak och kanting ring i vitt guld med diamanter på kanten....

Men så tänker jag, vad 17... Om jag "ångrar" en färgad sten så får jag väl byta ut den om ett par år...? Eller?

det blåa med en safir skulle då symbolisera min man, som är sportfiskare och LEVER på vattnet... Känns fint :)

jag tycker du ska köra på en blå safir. Jag har det i min förlovningsring och den är helt underbar. La upp tidigare i tråden så tryck på visa endast under mitt namn så ser du den ;) Om du vill se så klart. :D
  • Angelica och Engin
    Sandra01 skrev 2013-02-16 18:25:36 följande:

WOW!!! Vad stort och mäktigt! Berätta... vad är det för ct? är det diamanter?

Var har du köpt dom?

Tack jag ÄLSKAR dom skall dock höja de 3 mitten stenarna så dom står ut lite mer.

Japp äkta diamanter och vitguldGlad

1.a ringen

1x0.79ct
    2x0,50ct
    6x0,07ct

2:a ringen

11x0.07ct

alla diamanter är TW/F-G

och köpta på juvelia i stockholm beställda genom hemsidan dock eftersom jag bor i gbg.Provade dom på bröllopsmässan i göteborg och blev kär.

här är länkarna;

www.juvelia.se/produkter/americana-17/los-angeles-vg-171-ct-5011-198

www.juvelia.se/produkter/americana-17/los-angeles-allians-vg-11x007ct-215
  • Sandra01
    Angelica och Engin skrev 2013-02-16 22:47:10 följande:
    Tack jag ÄLSKAR dom skall dock höja de 3 mitten stenarna så dom står ut lite mer.

Japp äkta diamanter och vitguldGlad

1.a ringen

1x0.79ct
    2x0,50ct
    6x0,07ct

2:a ringen

11x0.07ct

alla diamanter är TW/F-G

och köpta på juvelia i stockholm beställda genom hemsidan dock eftersom jag bor i gbg.Provade dom på bröllopsmässan i göteborg och blev kär.

här är länkarna;

www.juvelia.se/produkter/americana-17/los-ang...

www.juvelia.se/produkter/americana-17/los-ang...
    Fååååår man fråga vad dom kostade....?
  • Fremm
    Sandra01 skrev 2013-02-16 22:14:48 följande:

Varsågod! :) Jag tycker du ska köra på en safir om det är det du vill ha och skulle du tröttna vilket jag inte tror så är det ju bara som du skriver att byta ut den mot en diamant... det är ju rätt stor prisskillnad på en safir jämfört med en diamant i en så pass stor storlek så det är ju oxå en aspekt. 

Jag älskar min kombo, vita diamanter tillsammans med min rosa spinell och vitguld till det. Men jag är nog inte så traditionell av mig heller, vill vara jag och inte som alla andra! ;).

Lycka till i letandet och beslutfattandet! :)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013