Sandra01 skrev 2013-02-16 18:28:34 följande:
Oh vad fint!!! Berätta om stenringen... är själv SÅ inne på att ha en större sten som då ska vara safir...
Berätta gärna hur du resonerade kring valet av stenar... Jag är så rätt att jag ska ångra mig om valet blir en färgad sten..... :/ Tycker inte om att jag velar och funderar så mycket!!
Snälla berätta :)
Tack så mycket! Jag är supernöjd och glad för min ring och kan inte sluta titta och beundra den så den känns helt rätt... hade det varit för några år sedan så hade jag nog inte varit så modig utan valt något mer traditionellt och lättanvänt... men jag är säker på att jag aldrig kommer att ångra mig nu när jag blivit lite äldre och klokare! ;)
Hittade drömringen när jag googlade, tillverkaren är Jenny Fors Gentele, en ung superduktig guldsmed som gör smycken med mkt färgstenar.
Skenan är vitguld, sen har jag fem st brilliantslipade diamanter på varje sida där varje brilliant är 0,02 ct. Mitt stenen är en ädelsten, en rosalila spinell som är ca 7,5 i diameter. Skenan är 3 mm bred.
Hur jag resonerade kring valet av sten så var det spinell som till färgen och kvalitén som passade mig bäst, finns safirer med men i den stora storleken så ser de inte så "rena" ut har jag fått veta. Det viktiga för mig va att jag inte ville ha en konstgjord sten utan en äkta även om det inte var en diamant. Hoppas mina svar hjälper dig! :)