• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • säker
    stormhelen skrev 2013-02-13 18:33:10 följande:

Vad snygg din blivandes ring är! Vart har ni gjort dem/beställt dem? :) 
  • stormhelen
    säker skrev 2013-02-16 00:30:06 följande:
    Vad snygg din blivandes ring är! Vart har ni gjort dem/beställt dem? :) 

Ja, jag tycker också att hans ring blev jätte bra. Solig

Han ville ha en enkel ring med bara någon liten detalj på.

Så det blev vittguld i mitten och rött på kanterna.

Vi köpte dem på guldsmedjan två hjärtan.

Den ringen som han provade var tvärt om, dvs. rött guld i mitten och vitt på sidorna. Men vi tyckte att det blev mer effektfullt på vårt sätt (vittguld i mitten och rött guld på sidorna).

• sisabelle
    vår2013 skrev 2013-02-04 15:27:51 följande:
    Här kommer min förlovningsring och vigselring. Är supernöjd med dem :)

åh så fina, det är PRECIS sådär jag vill ha mina tillsammans framöver. Vi letar just nu efter en förlovningring till mig, den ska vara en enstensring, och din verkar vara helt perfekt.. får man fråga vart du köpt den, hur stor diamanten är, hur bred ringen är och hur hög fattningen är? vill verkligen att den ska gå ihop lika fint med en allians till vigselring sen... 
  • vår2013
    sisabelle skrev 2013-02-16 01:54:52 följande:
    åh så fina, det är PRECIS sådär jag vill ha mina tillsammans framöver. Vi letar just nu efter en förlovningring till mig, den ska vara en enstensring, och din verkar vara helt perfekt.. får man fråga vart du köpt den, hur stor diamanten är, hur bred ringen är och hur hög fattningen är? vill verkligen att den ska gå ihop lika fint med en allians till vigselring sen... 
    Vad roligt att du tycker om dem! Vi köpte enstensringen på Juvelsalongen (Artinans Juveler) i Stockholm. Kan varmt rekommendera dem. Diamanten är 0,27 ct (Tw vs) och ringen är cirka 2,5 mm bred. Om jag inte minns fel så är fattningen cirka 4-5 mm hög och är inbyggd i skenen så det finns liksom inte ett glapp mellan enstensringen och alliansen. Jag ville precis som dig att alliansen och solitären skulle ligga emot varandra och blev då rekommenderad en rak skena med inbyggd fattning.

Här är en bild på ringen som är basen till min. Elize heter den.
    www.juvelsalongen.se/wp-content/uploads/2012/01/elize.jpg
  • Angelica och Engin

här kommer mina 2 ringarHjärta

• Koyal
    drömmer skrev 2013-02-10 23:33:03 följande:
    Koyal Wow så fin!! Var har du hittat den eller vad är det för märke?
    Köpte den på Hallbergs Guld. Det var deras egna design. Vet inte om den finns kvar dock, enligt hemsidan har de kvar den men butikerna sålde ut modellen då den skulle utgå.
  • Sandra01
    Angelica och Engin skrev 2013-02-16 16:57:51 följande:
    här kommer mina 2 ringarHjärta

WOW!!! Vad stort och mäktigt! Berätta... vad är det för ct? är det diamanter?

Var har du köpt dom?

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013