• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Impressions
    Frullis skrev 2013-02-23 13:41:21 följande:
    Vilka fina ringar! Jag måste bara fråga, dina ringar ser ju olika tjocka ut eller höga heter det kanske, är det något du stör dig på? För så kommer förmodligen mina också att vara då min förlovningsring är ganska hög. Och det är det enda som gör att jag tvekar på vilken jag ska beställa.
    Hej! Jo, min förlovningsring (den innersta) är något tjockare än vigselringen som består av de två yttre raderna. Dock är den nedre raden av vigselringen som innehåller diamanterna upphöjd varför denna står någon halv mm över förlovningsringen. För mig är det viktiga att ringarna passar i hop, och att varken förlovningsring eller vigselring rider över den andra om du förstår vad jag menar, och eftersom den del av vigselringen som innehåller diamanterna är något uphöjd sker inte detta alls för mig. Jag är därför mycket nöjd, men mitt tips till dig är att testa ringarna ihop, det är ju enda sättet att veta att de funkar tillsammans! Lycka till:)
  • SofiaSt

Här är min förlovningsring:

Och bådas ringar:

De är från Titanringar.com och vi är såååå nöjda. Båda är har grov slipning som glimrar fint. Mannen kommer ha stenen på insidan handen, kanske vrider han fram den när det är fest
  • Jeanette08

Här är min förlovninsring som jag är så nöjd över :) Ville ha en som var i vitt och röttguld för att kunna matcha kommande vigselring då jag fortfarande inte vet hur jag vill ha den.

Var på Bröllopsmässan i Stockholm i Januari och provade lite olika modeller och nu har jag fått en lite bättre koll på vad jag vill ha, snart dags att bestämma sig :)

• stormhelen
    SofiaSt skrev 2013-02-24 13:20:19 följande:
    Här är min förlovningsring:

Och bådas ringar:

De är från Titanringar.com och vi är såååå nöjda. Båda är har grov slipning som glimrar fint. Mannen kommer ha stenen på insidan handen, kanske vrider han fram den när det är fest

Vilka fina ringar!

Vad är det för sten du har? Det ser ut som onyx...

• SofiaSt

Tack stormhelen!

Stenen är en svart diamant på 0,10 carat.

• dellelgarin
    stormhelen skrev 2013-02-22 16:23:56 följande:

Jätte fina ringar.

De påminner lite gran om mina ringar, då jag också har en förlovninigsring med en stor sten i mitten och stenar en bit ner på skenan, samt att min vigselring också har stenar på skenan som går lika långt ner som på förlovningsringen.

Jätte fina! De passar bra ihop. Tycker att det är fint när det ser ut att höra ihop, så att det inte blir för stor skillnad mellan förlonings - och vigselringen.

Tack så mycket, de är nämligen väldigt olika typer av ringar och det finns väl egentligen ingen som passar ihop med min förlovningsring (vald av fästmannen) jag älskar den men har hela tiden vetat att jag inte kommer hitta något som är som gjutet, nu är jag inte så mycket för perfektion så för mig gör det inget, de är ju olika höga breda mm, men stenarna i skenorna är samma storlek.
    Så jag blev glad att höra att du tyckte de hörde ihop :)
  • ellenpellen
    Ritak skrev 2013-02-22 16:59:43 följande:
    Här har ni min vigselring som jag får på mig den 1/6! Skrattande
    Har en slät ring i samma form som förlovningsring.

Jättefin ring! Är det norrsken?! Corona...?! Är din förlovningsring i rött guld oxå?
  • jenniferochaugust
    Här kommer mina ringar!
    Min förlovningsring är väldigt liten och nätt och det har varit sååå svårt att hitta en vigselring som matchar den. Därför bestämde vi oss för tat köpa två nya ringar. MEN då kom morfar och gav mig min mormors gamla ring som hon fick av honom på 70-talet. Till saken hör att mormor gick bort för nästan exakt ett år sedan så det känns fortfarande sorgligt... Tänker att det här är ett sätt för henne att få vara med i alla fall :)
    Ringen är i platina med 0,50carat diamanter. Superfin och väldigt speciell design tycker jag och dessutom matchar den min lilla förlovningsring! Tack till morfar som sparade in 20.000 till oss :)

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013