• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • carlsdotter
    Emmalinnea skrev 2013-02-12 11:19:47 följande:
    Västgöta guldsmide jag är väldigt nöjd  med den fattningen!  

Hur ser din ring ut?

Mina ringar var hos smeden i 1 månad (dom hade väldigt mycket att göra)  jag  ville ha den NU! Man blir ju så förväntansfull!!  längtar till den 8 juni! Då blir det bröllop!
    Den är helt fantastisk, och dina ringar gör sig otroligt bra ihop! Glad

Jag vet faktiskt inte än riktigt hur den kommer se ut, har pratat med smeden och sagt vad jag gillar och vad jag inte gillar så det blir spännande att få åka och prova den innan hon gör det sista på den! Vet att många smeder använder sig av datorprogram för att visa ringarna men jag gillar spänningen att inte veta :) Fast å andra sidan så blir det en klassisk solitär så det kan ju inte bli hur som helst :P 

Ringen i sig kommer vara med 4 klor, vill att stenen ska synas så mycket som möjligt (hoppas bara att den sitter stadigt) smal, och så rak skena som möjligt, jag och fästmannen har haft långa diskussioner om skenan eftersom vi vill ha likadana skenor, men han vill ha den mer rund och jag vill helst ha den rak, men lätt slipade kanter så det får bli något mellanting :) Viktigt för mig är iallafall att det vita guldet är olegerat (orhodierat) så man slipper lämna ifrån sig ringarna för att göra om det!
  • Emmalinnea
    Sandra01 skrev 2013-02-12 11:52:14 följande:

Emmalinnea: får man fråga vad safiren kostade?
    är den behandlad (med värme) eller är den helt naturlig?

Jag pratade PRECIS nu med min smed (hon som gjort förlovningsringen), hon garantererar INTE stenen.
    Hon sa att det är jätteovanligt att en sten spricker eller så när man skapar ringen.. men, om det ändå skulle ske så ersätter hon INTE med en ny.

Men, vad jag ser så kostar inte stenarna så galet mycket. Så då får man väl köpa en ny....

Men, att tillägga är att jag pratat med försäkringsbolaget... Och enligt dom så SKA detta gå på smedens försäkring.

Har exempelvis varit inne på att köpa diamant via USA, MYCKET BILIGARE!!!!

Men, tänk om en diamant spricker... och den inte ersätts. 10.000 åt skogen!

jag köpteden för ett halvårsedan såjag kommerinte riktigt ihåg mellan 300-600 kr på auktion så det var därför den blev så billig också den ärnaturlig och obehandlad och flawless om man säger så ?
    känns ju lite riskabeltmed en diamant på10.000 kr då... men hur stora är oddsen att en såpass hård sten skulle spricka? jag menar detärjuändå diamant. 
    Men jag vet faktiskt inte om jag vågat ändå faktiskt ... 
    min m2b har exakt samma skena på sin ring somjag harpå min solitär  
  • emelieparstam

Jag har nog bestämt mig nu hur min vigselring ska se ut, jag kommer ha min förlovningsring på höger hand istället.  Så de blir den med stenarna.

• CoG

Snyggt och stilrent!

emelieparstam skrev 2013-02-12 18:57:22 följande:
    Jag har nog bestämt mig nu hur min vigselring ska se ut, jag kommer ha min förlovningsring på höger hand istället. Så de blir den med stenarna.

• stormhelen

Idag blev våra vigselringar klara. =D

Åkte iväg och hämtade dem idag. ^^

Nu får vi bara vänta tills vi gifter oss innan man får sätta ringarna på fingret.

(Ursäkta bildkvaliten, min mobilkamera är inte så speciellt bra). =P

• Sofie82

Här är min vigselring, tillsammans med min förlovningsring.
    Det var precis vad jag letat efter. Men den får vänta i asken till juni.

• CoG

tiden tar ett skutt och sen är det dags!
    Vad fint det blev!

Sofie82 skrev 2013-02-14 18:38:18 följande:
    Här är min vigselring, tillsammans med min förlovningsring.
    Det var precis vad jag letat efter. Men den får vänta i asken till juni.

• Sofie82
    CoG skrev 2013-02-14 18:47:01 följande:
    tiden tar ett skutt och sen är det dags!
    Vad fint det blev!
    Tackar.
    Ska kolla klänning på lördag. Sen kan dagen D komma Glad 
  • CoG

vad roligt!
    Vet du vad du är ute efter?

Sofie82 skrev 2013-02-14 18:52:05 följande:
    Tackar.
    Ska kolla klänning på lördag. Sen kan dagen D komma Glad
  • Sofie82
    CoG skrev 2013-02-14 19:02:08 följande:
    vad roligt!
    Vet du vad du är ute efter?
    Klänning som Bernadette har när hon gifter sig med Howard i "Big bang theori" är ju väldigt tjusig.
    Förlåt, OT. 
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013