• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • palma2013

Hej! Vanligtvis anges carat vad diamanterna är tillsammans i alla fall om det är samma storlek på stenarna. Ex en ring med en stor i mitten och små på sidorna. Då står det mittsten 0,35 ct och sidostenar 0,20 ct. Då är det vad sidostenarna är tillsammans. En del guldsmeder förtydligar och skriver 5*0,015 ct eller 5 x 0,015 ct. Då är det att varje sten av de fem är på 0,015 ct.

• lenuz

Tack för svaret, det var det jag anade med inte helt säker på.

palma2013 skrev 2013-02-09 15:48:27 följande:
    Hej! Vanligtvis anges carat vad diamanterna är tillsammans i alla fall om det är samma storlek på stenarna. Ex en ring med en stor i mitten och små på sidorna. Då står det mittsten 0,35 ct och sidostenar 0,20 ct. Då är det vad sidostenarna är tillsammans. En del guldsmeder förtydligar och skriver 5*0,015 ct eller 5 x 0,015 ct. Då är det att varje sten av de fem är på 0,015 ct.
  • SandraElisabet

Jag kan ha hittat min drömring!! :D

Roséguld, stor Morganit på ca 1 carat, små diamanter vid sidor och halo.

Barra Original Size 14kt Rose Gold Thin Morganite Cushion Halo Engagement Ring (Other metals and stone options available)

• Hoffsennanen Tottoplex

SandraElisabet; oj! Vad kostar inte den??

• Nyfiken01

Mina ringar.
    Den släta är en schalins romans i silver
    och själva vigselringen är en schalins Virvla :)
    Så sjukt nöjd! 
  • isaboo

Försöker posta en  (enorm) bild på min förlovningsring. Den är i silver mer cubisk zirkon, då min fästman fortfarande studerar och jag är nyutexaminerad. Den ser lite större ut på bilden än vad den ser ut i verkligheten. Från Indo Nordic. Det är möjligt att jag behåller denna och kommer i såfall kombinera den med schalins seine i vitguld eller en schalins verona. 

Eller, och det är mest troligt, kommer vi (jag) byta ut helt. Det finns så mycket fint =) Ska bara bli rika först...

• drömmer

Koyal Wow så fin!! Var har du hittat den eller vad är det för märke?

• Zandraaa

Meaj kunde inte citera dina ringar så hoppas du ser detta ändå :) helt otroligt fina ringar. Blev helt såld. Får man fråga vart dom är ifrån och kanske priset Drömmer

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013