• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • MeaJ
    Zandraaa skrev 2013-02-11 06:42:58 följande:
    Meaj kunde inte citera dina ringar så hoppas du ser detta ändå :) helt otroligt fina ringar. Blev helt såld. Får man fråga vart dom är ifrån och kanske priset Drömmer
    Vad roligt att du tycker om dem!
    förlovningsringen är en schalins nimbus i gult guld,
    vigselringen är en schalins seine 0,25 också i gult guld Flört
    Vigselringen gjorde jag dock om skenan till en rak för att passa till nimbusen.

Priset kommer jag inte ihåg då det var min m2b som köpte dem, har för mig att det var runt 28000 för båda med ändringen på vigselringen. 
    Sommarbrud 2013
  • Emmalinnea

Nu är mina ringar  äntligen klara! hämtade dem i morse! Var tvungen och fota direkt! BILDBOMB!

• afturelding

Vi fick hem våra ringar i förra veckan, och nu har jag en kamera som fungerar igen och kan visa den här :)
    Jag är så glad att jag hittade den, och att den fanns med ametist. Diamanter är inte min smak.

• SandraElisabet
    Emmalinnea skrev 2013-02-11 11:46:20 följande:
    Nu är mina ringar  äntligen klara! hämtade dem i morse! Var tvungen och fota direkt! BILDBOMB!

Åh så snyggt! Om jag skulle haft 2 ringar ihop hade jag valt något sådant! Solig
  • Emmalinnea
    SandraElisabet skrev 2013-02-11 18:22:15 följande:
    Åh så snyggt! Om jag skulle haft 2 ringar ihop hade jag valt något sådant! Solig
    jag är SÅÅÅÅÅ nöjd! Klassiskt vackertju :)

Lite ovanlig också solitärringen är en mintgrön 0,76 ct obehandlat naturlig safir med åtta klor :) 
    Alliansringen är 9 st 0,03 ct diamanter.
    Jag längtar tils jag får ha på mig båda! 
  • SandraElisabet
    Emmalinnea skrev 2013-02-11 18:29:22 följande:
    jag är SÅÅÅÅÅ nöjd! Klassiskt vackertju :)

Lite ovanlig också solitärringen är en mintgrön 0,76 ct obehandlat naturlig safir med åtta klor :) 
    Alliansringen är 9 st 0,03 ct diamanter.
    Jag längtar tils jag får ha på mig båda! 
    Jag tyckte att det fanns en skojig nyans någonstans där i. Flört jag tycker att det är roligt med lite annorlunda stenar.
    Blir på något sätt aningen mer personligt, Sedan kan en diamant vara jätte personlig också, det är väll snarare variationen och att fler ädelstenar blir mer ok som är trevligt.

Jag lade precis min beställning på min ring med större (1till 1,3 carat, vet ej ännu) morganit i mitten och sedan små diamanter. (bild ovan) Hade ju inte tänkt köpa diamanter (i alla fall inte "riktiga") men det gick inte att få tag på andra stenar som passade den nätta modellen på ringen.
    Har dessutom fått "bevis" på vart diamanterna kommer ifårn och guldet i ringen är återvunnet så det känns ändå ok. Solig Är jätte pirrig nu!!!! Vill så gärna få min vackra ring så jag kan visa upp att jag är förlovad!
    (Lustigt att det känns så viktigt)
  • Emmalinnea
    SandraElisabet skrev 2013-02-11 18:38:53 följande:
    Jag tyckte att det fanns en skojig nyans någonstans där i. Flört jag tycker att det är roligt med lite annorlunda stenar.
    Blir på något sätt aningen mer personligt, Sedan kan en diamant vara jätte personlig också, det är väll snarare variationen och att fler ädelstenar blir mer ok som är trevligt.

Jag lade precis min beställning på min ring med större (1till 1,3 carat, vet ej ännu) morganit i mitten och sedan små diamanter. (bild ovan) Hade ju inte tänkt köpa diamanter (i alla fall inte "riktiga") men det gick inte att få tag på andra stenar som passade den nätta modellen på ringen.
    Har dessutom fått "bevis" på vart diamanterna kommer ifårn och guldet i ringen är återvunnet så det känns ändå ok. Solig Är jätte pirrig nu!!!! Vill så gärna få min vackra ring så jag kan visa upp att jag är förlovad!
    (Lustigt att det känns så viktigt)
    Såg den ringen, den är underbar! Jag valde mellan en brilliantslipad morganit på 1,2 carat och safiren som jag tog nu. Är nöjdmed mitt val men ändå så kollar man lite extra på morganiten nu i eftrhand då dom har så underbar färg! 

Ta kort när ringen kommer!  Jag bär ingen av ringarna just nu solitären är förlovningsring (den var slät från början sen fick jag sätta sten på den som del av morgongåva) och alliansringen är min vigselring som hade hälften rubiner förut men jag bytte alla till diamanter nu och förminskade den (det var min mammas vigselring från början) LÄNGTAR tills jag få ha dom! Vill inte repa dom nu när dom e så glansiga innan vi tagit bröllopsfotona
  • Sandra01
    Emmalinnea skrev 2013-02-11 11:46:20 följande:
    Nu är mina ringar äntligen klara! hämtade dem i morse! Var tvungen och fota direkt! BILDBOMB!

OJ OJ OJ!!! SÅÅÅ vackert

vad HIMLA glad jag blir av att läsa att det är just SAFIR. Är ute och tittar massor på just safirer... Verkligen föll pladask för dina ringar!1

var har du köpt dom? Vilken smed har ordnat dom så fint!!! Mycket tjusig fattning!!!

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013