• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • johannaochdennis

Såg att min ring hade hamnat i fel tråd så lägger upp dom här med. Vilka underbara ringar ni har allihopa! Alla speciella på sitt vis! =)

Äntligen har mina ringar också kommit! =) Vigselringen är med diamanter och safirer. Den är min mammas ring, när hon gifte sig med pappa. Jag älskar den!! Och känns väldigt speciell. Precis så jag vill ha den =) Så nu har den precis tagits in i min storlek och nya förlovningsringen är på plats =) NÖJD!

• josephines

Här kommer min ring som min fina fästman överraskade mig med innan jul!

• SofiaMagdalena
    johannaochdennis skrev 2013-01-30 21:50:44 följande:

Såg att min ring hade hamnat i fel tråd så lägger upp dom här med. Vilka underbara ringar ni har allihopa! Alla speciella på sitt vis! =)

Äntligen har mina ringar också kommit! =) Vigselringen är med diamanter och safirer. Den är min mammas ring, när hon gifte sig med pappa. Jag älskar den!! Och känns väldigt speciell. Precis så jag vill ha den =) Så nu har den precis tagits in i min storlek och nya förlovningsringen är på plats =) NÖJD!

Det är ju så fint med safirer! Kul med arvegods :)
  • Fröken Sassa
    Emosc skrev 2013-01-09 10:21:26 följande:
    Min förlovningsring!
    Mycket vacker! Funderar på att göra en "halo" kring min solitär. Får jag fråga vad du har för storlek på din mittsten och de omgivande? Så får jag en hum om storleken på designen :)
  • Fru S78

Om mindre än 2 veckor får jag bära båda ringarna =) Längtar Förlovningsringen är Flemming Uziel och vigselringen kommer ifrån Schalins .

• Augusti13

Här är mina ringar! Fick båda idag av en man som gör alla ringar på specialbeställning. Så nöjd! Jag har väldigt små händer och ville verkligen ha rätt små, eleganta ringar som passade ihop :) Får dock vänta med att använda ringen med 15 diamanter till den 10:e augusti ;) Längtar!
  • emelieparstam
    Augusti13 skrev 2013-02-01 12:58:20 följande:

Här är mina ringar! Fick båda idag av en man som gör alla ringar på specialbeställning. Så nöjd! Jag har väldigt små händer och ville verkligen ha rätt små, eleganta ringar som passade ihop :) Får dock vänta med att använda ringen med 15 diamanter till den 10:e augusti ;) Längtar!
    Så fint de var, liknande jag vill ha det. Men kommer ha de i silver. min förlovningsring är också med en sten i mitten men är rundad och silver. så var kul och se hur de var med en sådan ring brevid =)
  • PimPim83
    Augusti13 skrev 2013-02-01 12:58:20 följande:

Jättefin kombination! Jag har tänkt mig något liknande fast den som kommer att bli min vigselring kommer troligtvis att vara helt slät.
  • Augusti13
    emelieparstam skrev 2013-02-02 09:35:23 följande:
    Så fint de var, liknande jag vill ha det. Men kommer ha de i silver. min förlovningsring är också med en sten i mitten men är rundad och silver. så var kul och se hur de var med en sådan ring brevid =)
    Vad roligt! Ja, jag tycker (öppenbart:p) om kombinationen, känns både tjusigt och tidlöst  

Och tack Pimpim83! Blir helt säkert snyggt med en slät ring till, också. Gillar att ringarna inte är så breda, enstensringen är 3,2 mm bred och känns nästan på gränsen! Därför känns det bra med en smalare vigselring (2,2 mm). 
  • PimPim83
    Augusti13 skrev 2013-02-02 13:15:41 följande:
    Vad roligt! Ja, jag tycker (öppenbart:p) om kombinationen, känns både tjusigt och tidlöst  

Och tack Pimpim83! Blir helt säkert snyggt med en slät ring till, också. Gillar att ringarna inte är så breda, enstensringen är 3,2 mm bred och känns nästan på gränsen! Därför känns det bra med en smalare vigselring (2,2 mm). 
    Min förlovingsring är 3,5 mm och jag vill gärna ha en smalare vigselring. Max 3 mm.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013