• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • stormhelen
    brud20130817 skrev 2013-02-21 19:36:01 följande:
    Hej,

jag har svårt att bestämma mig för vilken ring jag vill ha. Jag och sambon gifter oss i augusti så det är väl ingen stress att hitta ringen än. Har tittat på ringar som matchar förlovningsringen (samma kupning) och dt är både bekvämt och snyggt samtidigt som ringen längs ned glittrade så härligt på fingret att jag blev alldeles kär. Ska man satsa på praktiskt och snyggt eller på lite mer glitter tro? Vad säger ni som redan valt ringar?  

Jag tycker att denna ring var jätte vacker. Personligen så tycker jag att det är lite tråkigt med ringar som är helt släta utan någon form av utsmyckning (det behöver inte vara diamanter eller andra stenar på ringen), men jag tycker om när det finns någon liten detalj på ringen.

Men detta är ju min personliga smak, och smaken är ju högst inviduell.

Men det viktigaste är ju inte vad jag eller någon annan tycker, utan vad DU tycker. Det är ju du som ska bära ringen för rästen av ditt liv (förhoppningsvis). Vad skulle du känna dig mest bekväm med?

Det var ju ganska så smart av Emmalinnea att ändra sin släta ring i efterhand, då hon har "gått in ringen" så att säga och hunnit känna efter med vad hon ville ha.

Så om du är lite osäker så kan ju det vara ett alternativ att skaffa dig en helt slätring som du vid ett senare tillfälle låter en guldsmed lägga in stenar eller vad du nu vill ha i din ring.

• dellelgarin

Här är mina , gifter mig inte försen i Juni :)

Den översta ringen har stenar uppe på kanten oxå men det syns inte så bra på detta kortet såg jag.
  • stormhelen
    dellelgarin skrev 2013-02-22 09:26:21 följande:

Här är mina , gifter mig inte försen i Juni :)

Den översta ringen har stenar uppe på kanten oxå men det syns inte så bra på detta kortet såg jag.

Jätte fina ringar.

De påminner lite gran om mina ringar, då jag också har en förlovninigsring med en stor sten i mitten och stenar en bit ner på skenan, samt att min vigselring också har stenar på skenan som går lika långt ner som på förlovningsringen.

Jätte fina! De passar bra ihop. Tycker att det är fint när det ser ut att höra ihop, så att det inte blir för stor skillnad mellan förlonings - och vigselringen.

• Ritak

Här har ni min vigselring som jag får på mig den 1/6! Skrattande
    Har en slät ring i samma form som förlovningsring.

• karamell
    Hej,

jag har svårt att bestämma mig för vilken ring jag vill ha. Jag och sambon gifter oss i augusti så det är väl ingen stress att hitta ringen än. Har tittat på ringar som matchar förlovningsringen (samma kupning) och dt är både bekvämt och snyggt samtidigt som ringen längs ned glittrade så härligt på fingret att jag blev alldeles kär. Ska man satsa på praktiskt och snyggt eller på lite mer glitter tro? Vad säger ni som redan valt ringar?  

Jag tycker du ska ta ringen längst ned som glittrade mkt mer! Jag ser att den kommer att sticka ut mkt mer än den andra och glittra mkt mer då diamanterna är större och har en fattning där de fångar mer ljus = mer glitter!
    Jag tror inte heller att den blir obekväm, men du ska då ta den i rödguld också som förlovningsringen gissar jag? /M 
  • brud20130817

Tack för tipsen. Jag får prova lite till innan jag bestämmer mig. Jag vill i alla fall ha ringen i rödguld, så långt har jag kommit nu :)

• PimPim83
    Hej,

Jag tycker att den här ringen är finast. Kanske beror på att den påminner mycket om min förlovningsring. Flört
    Fast jag köpte min ring på Smycka och den är av märket Classic.
  • Frullis
    Impressions skrev 2013-02-19 23:48:19 följande:

Nehe, det gick tydligen inte att ladda upp från iPad eller iPhone, så då gör jag väl ett nytt försök från datorn då:)
    Här är iallafall mina ringar!

Vilka fina ringar! Jag måste bara fråga, dina ringar ser ju olika tjocka ut eller höga heter det kanske, är det något du stör dig på? För så kommer förmodligen mina också att vara då min förlovningsring är ganska hög. Och det är det enda som gör att jag tvekar på vilken jag ska beställa.
  • kärlekensbrudpar

Vad fina ringar!Solig Jag vet inte hur min ser ut förens jag står framför altaretFlörtliite spännande!

• CoG

Så din blivande väljer en ring till dig?

Vet han ungefär vilken typ av ring du gillar?

kärlekensbrudpar skrev 2013-02-23 15:04:55 följande:
    Vad fina ringar!Solig Jag vet inte hur min ser ut förens jag står framför altaretFlörtliite spännande!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013