• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Eksson

Har letat förgäves efter något bra..och nu verkar saker och ting klarna för mig. Först trodde jag att den till vänster va det bästa (med två rödguld givetvis) eftersom jag ville att stenarna på den övre ringen skulle vara "uppåt". men sen efter jag träffade en bekant som hade sina "neråt" tyckte jag inte att det såg så tokigt ut.

Så jag tror jag kommer köra på det högra alternativet och då gör dom ringarna i exakt samma höjd så det kommer nog bli bra :)

• Ritak
    ellenpellen skrev 2013-02-25 10:41:35 följande:
    Jättefin ring! Är det norrsken?! Corona...?! Är din förlovningsring i rött guld oxå?
    Tack! Det är en Corona från Schalins. Ja den är med i rött guld, har fått förlovniningsringen speciall gjord så att den har samma bredd och höjd som min vigselring Glad
  • Mette81

Här är min fina ring som nu ligger i säkert förvar. Enkel men fullständig för mig. Ringen är från Guldfynd och kostade under 13 000 kr men så fick jag såå lägligt en "födelsedagspresent" från guldfynd med 25% rabatt... =D Wopp Wopp, lucky me!!

• Tiotiotio
    HoneyFriedChicken skrev 2013-03-01 10:35:32 följande:

jättekul att se alla ringar här =)

här är min förlovningsring, 3 dgr 'gammal'

Vilken vacker ring!
    Får man fråga hur stor stenen är?
    Verkligen stilren och superfin!
  • kitkät

Här är min förlovningsring. Den har jag burit på fingret sedan i sept. 
    Igår var jag och hämtade den hos guldsmeden igen efter att ha lämnat in den för lite justeringar - smalare skena & högre fattning. 

• HoneyFriedChicken
    Tiotiotio skrev 2013-03-01 10:58:57 följande:
    Vilken vacker ring!
    Får man fråga hur stor stenen är?
    Verkligen stilren och superfin!

ja, det är en fantastisk ring.... känns väldigt ovant med en ring på fingret och kan inte sluta att titta på den. so sparkly.

diamantens stlk är strax under en karat.

• palma2013
    Molly bus skrev 2013-03-01 19:45:50 följande:

Här är mina ringar!
    Me like!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013