• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • jeanettejohansson
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-03-07 18:23:18 följande:
    Ni som kan ringar, kommer denna fattningen bli omodärn?

Allting som har en jätte-topp i populäritet får en ordentlig dal också. Jag gissar att denna ring är väldigt omodern om 5 år eftersom att "alla" köper den nu. MEN! om man gillar den så ska man inte bry sig om mode :) man ska köpa den ring man gillar:) Det är en fin ring!

Jag kommer nog välja en tidlös solitär utan en massa lulllull. Jag gillar det stilrena och skulle inte trivas i en modering. Min förlovningsring är mjuk och rund guldring utan stenar eller dekor, så jag fortsätter på det klassiska :)

• brud20130817

Hej,
    jag letar ringar för fullt och har nu fastnat för den här. Skulle dock vilja prova först så att den passar tilsammans med min förlovningsring. Det kanske blir helgens nöje om jag bara hittar den i någon butik i närheten. 
  • Frullis
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-03-07 18:23:18 följande:
    Ni som kan ringar, kommer denna fattningen bli omodärn?

Jag tror de flesta ringar blir lite "omoderna", även de som kallas klassiska. Enligt mig ska ringen representera den jag är nu och mitt liv nu. Alltså min stil nu och mina ekonomiska förutsättningar. Men det är bara min åsikt. Jag tycker ringen du har på bilden är jättefin, och var inne på något liknande innan jag valde den jag köpte! =)
  • Sandra01
    Emmalinnea skrev 2013-02-11 11:46:20 följande:
    Nu är mina ringar äntligen klara! hämtade dem i morse! Var tvungen och fota direkt! BILDBOMB!

Hej!

Måste fråga dig igen... Du beställde ju din fantastiska sten från gemsheavenshop, eller hur?

Tycker du att färgen som du såg på datorn, då både bild och film, överensstämmer med verkligheten?

Jag har varit och provat en jättevacker ring med en safir, jag föll pladask för färgen på safiren....

Tänker nu att jag ska beställa en likadan sten från gemstoneheaven och sedan be en smed skapa en ring åt mig... Men, jag är sååå tveksam över vilken färg jag ska våga beställa....

Tänkte att din erfarenhet kan hjälpa mig lite....

• Emmalinnea
    Sandra01 skrev 2013-03-10 07:42:54 följande:

Hej!

Måste fråga dig igen... Du beställde ju din fantastiska sten från gemsheavenshop, eller hur?

Tycker du att färgen som du såg på datorn, då både bild och film, överensstämmer med verkligheten?

Jag har varit och provat en jättevacker ring med en safir, jag föll pladask för färgen på safiren....

Tänker nu att jag ska beställa en likadan sten från gemstoneheaven och sedan be en smed skapa en ring åt mig... Men, jag är sååå tveksam över vilken färg jag ska våga beställa....

Tänkte att din erfarenhet kan hjälpa mig lite....

hej!! Man får tänka på att dom zoomar in stenen så man ska kunna se varenda liten skavank det gör att färgen upplevs som lite intensivare. Min sten var lite ljusare än jag förväntat mig men nyansen var den samma. Jag är jätte nöjd  med stenen och med dom som säljare. skicka iväg ett mail till gemsheaven  så kanske han kan  skicka en ut zoomad bild så du kan se exakta färgen om du känner dig lite osäker Dom är väldigt hjälpsamma
  • Sandra01

Emmalinnea: Igår beställde jag en sten!!! Wiii vad spännande!!! Den är redan betalad och skickad ifrån dom!
    Ska bli sååå spännande! Velade mellan en lite ljusare och en mörkare. Det blev den ljusa... En safir som är ljust blå/grå/grön.. Hoppas verkligen den faller mig i smaken! :)
    Annars får jag väl kosta på mig fler :)

• Annavi

:) Dålig upplösning och ljus, skyller på mobilkameran men hittade inte laddaren till min digitala!

• Emmalinnea
    Sandra01 skrev 2013-03-11 12:47:26 följande:
    Emmalinnea: Igår beställde jag en sten!!! Wiii vad spännande!!! Den är redan betalad och skickad ifrån dom!
    Ska bli sååå spännande! Velade mellan en lite ljusare och en mörkare. Det blev den ljusa... En safir som är ljust blå/grå/grön.. Hoppas verkligen den faller mig i smaken! :)
    Annars får jag väl kosta på mig fler :)
    Låter jätte fint! Ta kort och visa närden kommer!!
  • Answan

Här är våra ringar. Verkligen super nöjd med dessa. Min blivande skall även ha en vit sten i sin.

Tyvärr dålig bild...

• Answan

Får inte med bilden hur jag än försöker

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013