• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • DaltonMoore

Min förlovningsring, så enormt nöjd speciellt eftersom fästmannen valde själv utan att jag visste något. Inte valt vigsel ring till än.

• Shaiyeh

Nu kan jag äntligen lägga upp bilder på våra ringar! Vi förlovade oss den 10e.
    Ringarna är designade av oss med inspiration av ett medeltida norskt(/svenskt) mönster och gjorda hos Artinian's Juveler på Östermalm.
    Min har en svart diamant i sig och de är i 18k gult guld. Vi är supernöjda!
    [img]cdn07.dayviews.com/104/_u2/_u6/_u9/_u1/_u5/_u8/u2691583/82123_1363036476/tankte_bara_slanga_upp_en_bild_pa_ringarna_de_ar_i_18k_gult_guld_och_min_har_en_svart_diamant.jpg[/img]
    [img]cdn07.dayviews.com/101/_u2/_u6/_u9/_u1/_u5/_u8/u2691583/81230_1362946168.jpg[/img]

• Shaiyeh

Hmpf, bilderna ville inte så antar att bbcc.kod inte funkar på det här forumet. vi gör såhär istället.

• annapia
    Shaiyeh skrev 2013-03-12 19:09:36 följande:
    Hmpf, bilderna ville inte så antar att bbcc.kod inte funkar på det här forumet. vi gör såhär istället.

Vilka underbart vackra och personliga ringar. Vad har du/ni tänkt för vigselring till?
  • Shaiyeh

Tack annapia :) Vi har inte börjat planera vigselring ännu, men något som passar ihop med den. Jag kommer prompta på att gå till samma juvelerare i alla fall när det väl är dags!

• Want to

Äntligen så har jag beställ min ring =)
    En ur T.C.O.L Flemming Uzeil Signo serien.
    Väntar på leveransen nu bara Hjärta

• CoG

vad roligt med något mer eget.
    Väldigt fina ringar!
    Och grattis till förlovningen!

Shaiyeh skrev 2013-03-12 19:09:36 följande:

• Answan

Hittade du något? Nyfiken

Sandra01 skrev 2013-03-11 16:16:14 följande:
    Är där nu :)
  • Sandra01

Ja, jag var där igår och provade! Såååå fint!!!
    Jag provar runt rätt mycket och fotar alla vackra juveler på mitt finger... Sen får jag se vilken jag väljer.
    Men, Elin har verkligen fin design!!!!

• KoM

Guldsmeden på Guldhuset Bronsil har gjort ringar i vitguld till oss med samma utseende som dessa Schalinsringar nedan fast vita då. Jag har valt Vega som förlovningsring och snart får jag även bära min andra ring till .

Anledningen till att vi lät Bronsil göra ringarna istället för att köpa ringarna från Schalins var dels för att vi då kan få dem exakt i vår storlek och dels för att de ha en annan sammansättning på sitt vitguld som göra att de håller sig vita utan att man böter rodinera dem. Som förlovningsring har min blivande man har en slät ring i samma stil som mina och han kommer också få en slät ring till när vi gifter oss.

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013