• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • snowstars
    jolm skrev 2013-03-24 12:19:40 följande:
    Min förlovningsring! En riktigt tunn eternetyring med diamanter runt om.

Så fin den är! Jag vill ha nåt liknande som vigselring..
  • Elma

Här är min ring, tillverkad på beställning av Fröken Annas Juveler. Själva guldringen är mannens mormors gamla vigselring, vi behöll deras gamla datum i ringen då den kärleken varade "tills döden skiljer oss åt" :) Älskar ametister så valet var enkelt, denna sten är från 50-talet.

• BlivandeBruden
    jolm skrev 2013-03-24 14:48:31 följande:
    Jag hittade en ring jag blev förälskad i, den snurrar runt på mitt finger och jag hade råd.
    Jag förolämpade dig inte, jag var bara nyfiken! Ringen är skitsnygg.
  • jolm

Ursäkta, det var inte meningen att låta sur :S Det är bara jobbigt att måsta "förklara" min ring för alla, min farmor sa igår att det inte kunde räknas som en riktig ring och att ingen skulle förstå att jag var förlovad det är även många som frågar varför jag valde en så tunn ring.

• Pagnie
    jolm skrev 2013-03-24 15:36:09 följande:
    Ursäkta, det var inte meningen att låta sur :S Det är bara jobbigt att måsta "förklara" min ring för alla, min farmor sa igår att det inte kunde räknas som en riktig ring och att ingen skulle förstå att jag var förlovad det är även många som frågar varför jag valde en så tunn ring.
    du ska inte behöva förklara. bara skit i alla. Så länge man själv är nöjd med sin ring så spelar allt annat ingen roll.
    Sen har alla olika smak så är det ju bara. Många som inte gillar min ring heller. Så var nöjd med dig val för den är jättefin.
    Skrattande
  • BlivandeBruden
    jolm skrev 2013-03-24 15:36:09 följande:
    Det är lugnt, jag förstår att du blir stött om folk ifrågasätter ditt val av ring. Jag bara undrade för jag är nyfiken av mig .

Det enda jag funderar på om det är så bra med en sån smal ring, tänker på att den kanske går sönder om du använder den dagligen?  Som sagt, ringen är jättefin och det ser visst ut som en förlovningsring! Hur tycker din farmor att en "riktig" förlovningsring ser ut då?
  • Sandra01
    jolm skrev 2013-03-24 12:19:40 följande:
    Min förlovningsring! En riktigt tunn eternetyring med diamanter runt om.

Helvete vad fin!!!! Tycker verkligen att det är såååå snyggt med stenar runt om plus att den är tunn.

Har du någon plan om vigselring?

Min ring är också rätt tunn och har sedan stenar runt om hela fast på kanten. Velade som 17 om det skulle vara stenar runt hela eller bara där det syntes. Men, ska det vara så ska det vara kände jag! Eternity heter det ju! Eller. ;)

• jolm

Blivandebruden: Min farmor tänker nog att det enda som är "riktigt är en slät ring i guld men hon är ju rätt så gammal. Jag hoppas den håller sig, jag skulle bli väldigt ledsen om den gick sönder men jag tar av den när jag lagar mat och tränar.

Sandra01: Kul att du gillar den! Jag funderar på någon slags enstensring och kollar runt just nu.

• fayefaye
    jolm skrev 2013-03-24 18:36:47 följande:
    Blivandebruden: Min farmor tänker nog att det enda som är "riktigt är en slät ring i guld men hon är ju rätt så gammal. Jag hoppas den håller sig, jag skulle bli väldigt ledsen om den gick sönder men jag tar av den när jag lagar mat och tränar.

Sandra01: Kul att du gillar den! Jag funderar på någon slags enstensring och kollar runt just nu.
    Om du har den försäkrad är det ju ingen fara. Det är en jättefin ring!
  • brud

Elma, vilken otroligt vacker ring! Och så roligt med en släktring från ett långt äktenskap!

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013