• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Elyea

Så äntligen har vi hämtat ut våra ringar. 
    Ber om ursäkt för konstig och kapad bild, men här är åtminstone min vigselring, m2b har en matchande enkel guldring :)

• storken
    jolm skrev 2013-03-24 12:19:40 följande:
    Min förlovningsring! En riktigt tunn eternetyring med diamanter runt om.

Superfin! Love it! Tänkt att kombinera min enstensring  o mkt smala släta guld ring med en sådan. Får man fråga var du köpt den? Jag har mest tittat på vissa internetshopping sajter samt Kaplans för att få ner priset
  • Längtandsfull

Här är min förlovningsring som min blivande har likadan. Den är innerst så den syns dåligt.
    Sen är det även min vigselring som är en såkallad överliggare.

• fayefaye
    Längtandsfull skrev 2013-03-28 11:35:47 följande:
    Här är min förlovningsring som min blivande har likadan. Den är innerst så den syns dåligt.
    Sen är det även min vigselring som är en såkallad överliggare.

Ligger vigselringen ovanpå förlovningsringen? Aldrig sett det förut =)
  • fayefaye
    IdaRebecca skrev 2013-03-27 21:45:29 följande:
    (oj vad stor bilden blev, går det inte att ändra strl på ngt sätt?)

Våra ringar, min är den smala (om det ens behövde nämnas :P).  Vanligt 18K guld med borstad yta, vi älskar dem!
    Just nu funderar jag på om jag ska lägga till en smal smal ring till när vi gifter oss nästa år, med rubiner och diamanter eller smaragder och guldiga (ptja, guldbruna kanske låter bättre? Vet inte, infärgade iaf) diamanter...eller om jag bara ska ha en ring med två datum i :)
    Snygga!
  • Längtandsfull

Ja precis så. Har inte sett så måna liknande så det verkar ganska ovanligt..

• jolm
    storken skrev 2013-03-28 09:30:00 följande:
    Superfin! Love it! Tänkt att kombinera min enstensring  o mkt smala släta guld ring med en sådan. Får man fråga var du köpt den? Jag har mest tittat på vissa internetshopping sajter samt Kaplans för att få ner priset
    Jag köpte den på Etsy, "Steve Jewellery" hette affären :)
  • tendrejasmin
    paujolly skrev 2013-02-19 01:26:15 följande:
    Här är min fina förlovningsring som min numera fästman (aaahh!!Skrattande) överraskade mig med under en snorklingstur i Thailand i januari! Jag hade ingen aning om att han tänkte fria, så vart rejält överraskad! Är så imponerad av att han valde just den här ringen som är såå i min smak! älskar den!! Han har själv en slätring i vitguld:)

Åj gud vilken fin ring!!
  • Meddelande borttaget
  • Clariza
    josvi558 skrev 2013-03-05 13:32:32 följande:

Wow vilken fin ring! Hur kom du på designen? Får man fråga hur mycket den kostade och vad det är för karat på diamanten? :) 

tack på förhand. 
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013