• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • GladBrud2014
    Teresa L skrev 2013-04-07 20:32:58 följande:

Vi köpte denna ringen för nästan ett år sedan. Blev förälskad direkt när jag såg den. (Glimmar faktastiskt)

Det var meningen att vi skulle ha ett stort somrigt kyrkobröllop nu i juli. Men i höstas så fick vi veta att det kommer komma en liten bebis till midsommar. Så istället för att vänta ytterligare på att jag ska få ha den på mig så gifter vi oss nu i maj istället. Litet borgligt vårbröllop med en väldigt gravid brud. Inte alls vad jag önskade mig, men jag får iaf äntligen min ring. :) (Och min man så klart)

Underbar ring! Vart hittade du den?

Grattis till både bröllop och bebis :)
  • Teresa L
    GladBrud2014 skrev 2013-04-08 09:07:05 följande:
    Underbar ring! Vart hittade du den?

Grattis till både bröllop och bebis :)
    Tack. :) Den hittade jag på Albrekts. :) Finns i både rött och vitt guld. Rekommenderar att pröva den! Som sagt, man blir kär direkt när man ser hur den glimmar. :D
  • SandraElisabet
    Pippilångstump skrev 2013-04-05 10:17:36 följande:
    Här är min förlovningsring, har dock bara bild på den då vi provade ut den i butik. Vi båda fastnade för den med en gång och speciellt insättningen av diamanten, många solitärringar kan man ju inte ha en till ring kloss-an uta att det blir glapp, det kan man med denna. Absolut finast tycker jag den är från sidan.

Till kommer det bli antingen en slät guldring eller en guldring med små diamanter i, hela vägen eller delvis. Får min man bestämma så blir det en slät guldring för det sk man ha som vigselring:).

Jag tycker också att den här ringen är jättevacker!
    Jag är förtjust i lite tunnare och nättare ringar med stenar. Tycker verkligen att stenen kommer till sin rätt med den speciella fattningen. Solig
  • GladBrud2014
    Teresa L skrev 2013-04-08 10:07:10 följande:
    Tack. :) Den hittade jag på Albrekts. :) Finns i både rött och vitt guld. Rekommenderar att pröva den! Som sagt, man blir kär direkt när man ser hur den glimmar. :D
    Måste kika på den låter det som, var precis i min smak :)
  • Pippilångstump
    sockertopp skrev 2013-04-07 23:17:59 följande:
    fantastisk! Var fann du denna vackra ring? hur många carat på diamanten?
    0.4 carat och den är från revior. Vi föll pladask när vi såg den.
  • Pippilångstump
    SandraElisabet skrev 2013-04-08 10:56:31 följande:
    Jag tycker också att den här ringen är jättevacker!
    Jag är förtjust i lite tunnare och nättare ringar med stenar. Tycker verkligen att stenen kommer till sin rätt med den speciella fattningen. Solig
    Tack. Håller med om nättare ringar, personligen tycker jag inte alls om när hela fingret är fullt av två ringar.
    Älskar fattningen (om man nu kan göra det) och sa till en vän att ringen är absolut finast från sidan, hon är galen i diamanter och sa att hon tyckte minnsan den var finnast framifrån:).
    Bästa är att en ring kan sitta klossan och att det inte bli glapp som med de flesta andra solitärer. 
  • Nami

Så här ser min ring ut (och mina håriga fingrar men vad gör man).
    Min sambo köpte den helt själv och den passsar mig helt fantastiskt bra, jag gillar att själva ringen är ganska rak ist för rund. Och den blänker som bara den :)
    det är 7 stenar och de är på 0.12 styck.
  • SandraElisabet
    Pippilångstump skrev 2013-04-08 15:06:47 följande:
    Tack. Håller med om nättare ringar, personligen tycker jag inte alls om när hela fingret är fullt av två ringar.
    Älskar fattningen (om man nu kan göra det) och sa till en vän att ringen är absolut finast från sidan, hon är galen i diamanter och sa att hon tyckte minnsan den var finnast framifrån:).
    Bästa är att en ring kan sitta klossan och att det inte bli glapp som med de flesta andra solitärer. 
    Exakt! Jag kommer ju byta mellan vigselring och förlovningsring lite som jag vill då båda kommer ha sten och vara helt olika, men det är bra att kunna ha båda ringarna klossan om man har 2 tycker jag.

Måste säga att stenen ser större ut än 0,4, måste vara fattningen och den smala skenan. Snyggt!
  • Madame B2B

Den här ringen är nu beställd till mig, fast med 7 stenar i stället för 5. Jag gillar att man kan se varje sten var för sig och så passar den fint ihop med min förlovningsring som är en vanlig klassisk slät guldring. Jag vill att det ska vara vackert och stilrent och jag tror vi lyckades riktigt bra med det!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013