• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • spontan bruden

Flor vad är det för storlek på dina stenar? Är det hel eller halv allians?
    Super fina.  

• Hoffsennanen Tottoplex

Någon som har en ring från Hallbergs?

• Flor
    spontan bruden skrev 2013-04-13 16:20:33 följande:
    Flor vad är det för storlek på dina stenar? Är det hel eller halv allians?
    Super fina.  
    Diamanten på enstensringen är på 0,32 ct och de andra är 10 st 0,05 ct/st. Det är en halvallians, men jag har smala fingrar så stenarna täcker mer än halva omkretsen.
  • Des

Här är min förlovningsring, som jag älskar. Ska bara försöka hitta en vigselring som passar till! Tips någon?

• spontan bruden

Åh va kul o se. Min är oxå vitguld med 13 st 0.05 stenar. Dock bara 3mm bred då jag har den som vigselring ihop med en 6mm bred förlovningsring. Stenarna ser ju riktigt fina ut. Längtar efter mina nu!! Blev rekomenderad att göra halv allians med pga att kunna ändra storlek osv. Har en liknande i gult guld på höger handen o spräckte nyss en av diamanterna där i så jag vet hur surt det är....

• tbtherese

Detta är då mina ringar. Den i silver utan sten är vår vigselring, och den svärtade i silver med stenen är min nya förlovningsring. Beställde en ny då vår förra inte passade med vigselringen. Så hoppas på detta istället.
    Det är ingen diamant (vill inte ha diamant pga hur människor lider och dör pga dom), utan en CZ-sten.
    Är ingen klassisk brud, så inga klassiska ringar för ,ig :)

• Fjolltuss

Vi har valt dessa 8 mm breda förlovningsringar i stål och ja har valt med cubic zirkon stenar. Ingen diamant tjej.  Kommer bara ha dessa. Våra förlovningsringar läggs undan. Dom är i titan med svart streck i mitten o kommer inte passa med dessa. 

• Lija

Här e min vigselring som jag skall få sätta på mig i September. Corona från schalins. 6 mm bred. Vi har släta guldringar sedan tidigare 1, 9 höga. Jag lever inte ett sånt liv så jag kan ha en ring som sticker upp, då skulle jag aldrig kunna ha den på. Men dom är väldigt vackra men för mig fick det bli denna. Känns lite mer som jag också.

• CoG

Dom där ringarna vill jag se tillsammans sen!

Jag kör också CZ, jag gillar glittret men vill inte betala massa för det :)

tbtherese skrev 2013-04-15 11:58:19 följande:
    Detta är då mina ringar. Den i silver utan sten är vår vigselring, och den svärtade i silver med stenen är min nya förlovningsring. Beställde en ny då vår förra inte passade med vigselringen. Så hoppas på detta istället.
    Det är ingen diamant (vill inte ha diamant pga hur människor lider och dör pga dom), utan en CZ-sten.
    Är ingen klassisk brud, så inga klassiska ringar för ,ig :)

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013