• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Kyrk93
    MissA93 skrev 2013-04-03 11:20:00 följande:
    Åh vad fin! Vart har du köpt den/hur mkt kostar den i silver? :)
    Jag har valt att ha den i silver och då bytt ut de äkta diamanterna mot en falsk men som ser äkta ut kommer inte ihåg vad den hette. Det gjorde ringen lite billigare och att hon i affären berättade att när ringen är i silver kan stenarna losna lättare.
    Så min ring kommer gå på 3600kr.
  • Pippilångstump
    snowstars skrev 2013-03-24 14:59:25 följande:
    Så fin den är! Jag vill ha nåt liknande som vigselring..
    Jag skulle också vilja ha en liknande vigselring, fast i gult guld. Min förlovningsring är en solitär, där själva ringen är smal, så jag vill ha liknande tjocklek

Och ja, ringar snurrar, min förra vigselring hade 4 stenar i sig, de var 80% av tiden på undersidan.
  • Utomlands 2013
    Pippilångstump skrev 2013-04-04 18:21:26 följande:
    Och ja, ringar snurrar, min förra vigselring hade 4 stenar i sig, de var 80% av tiden på undersidan.

Åh vad skönt att läsa att det är fler som har det så!

Jag var lite fundersam kring om min ring råkat bli en storlek för stor och skulle behöva ta in den, trots att jag känner att den sitter bra...

• Kyrk93
    Tilda93 skrev 2013-04-04 23:10:05 följande:
    Kyrk93 : min vigselring är i silver och jag har 7 diamanter och jag har pratat med 2 olika smeder och båda säger att silver är bättre hållbarhet än vad många torr :)
    Ja hålbart är det men silver är en mjukare metall än guld så man slitter ut en silverring fortare och mjukheten gör att stenarna lättare kan lossna om man skulle fastna i något. Vilket jag tyvär har en stor risk till när jag håller på i stallet så därför blir de falska diamanter i min i fall att någon skulle lossna (blir inte så dyrt att sätta i en ny då)
  • annapia
    Kyrk93 skrev 2013-04-05 07:51:11 följande:
    Ja hålbart är det men silver är en mjukare metall än guld så man slitter ut en silverring fortare och mjukheten gör att stenarna lättare kan lossna om man skulle fastna i något. Vilket jag tyvär har en stor risk till när jag håller på i stallet så därför blir de falska diamanter i min i fall att någon skulle lossna (blir inte så dyrt att sätta i en ny då)
    Så klokt du tänker. Det är meningen att man ska våga använda sin ring. Visa den gärna på bild när du fått den.
  • Pippilångstump
    Utomlands 2013 skrev 2013-04-04 21:30:58 följande:

Åh vad skönt att läsa att det är fler som har det så!

Jag var lite fundersam kring om min ring råkat bli en storlek för stor och skulle behöva ta in den, trots att jag känner att den sitter bra...

får man fråga vad den kostade? och hur bred är den? och var köpte du den?

min förlovningsring är ganska smal och då glider den lättare av fingret. gick ner så mycket under graviditeten så när ringen äntligen kom mitt i graviditeten så fick den bo på höger hand, men flyttade den till vänster. Tror det ska gå ändå, för känns trist att ta in den. 
  • Pippilångstump

Här är min förlovningsring, har dock bara bild på den då vi provade ut den i butik. Vi båda fastnade för den med en gång och speciellt insättningen av diamanten, många solitärringar kan man ju inte ha en till ring kloss-an uta att det blir glapp, det kan man med denna. Absolut finast tycker jag den är från sidan.

Till kommer det bli antingen en slät guldring eller en guldring med små diamanter i, hela vägen eller delvis. Får min man bestämma så blir det en slät guldring för det sk man ha som vigselring:).

• Tilda93

Kyrk93 : fast vad jag fattade det som har det lite mer att göra med hur diamanterna sitter. Mina( har 7 st) sitter i själva ringen :) Fast min kostade bara 3000:- så händer det något så :) Sen så tycker jag det är fint att det syns att man har använt dem

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013