• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • NBFN

Har ingen vigselring på fingret förrän augusti 2014, men åtminstone en förlovningsring ;)

Silver med guldplätering i två "rader" samt tre små diamanter. Är otroligt glad över de ringar min blivande make valt till frieriet, enkla men ändå inte supertråkiga!

• Veronique

Oj! 25% av priset i tullavgift? Är det verkligen så. Nu blev jag lite nervös... Har precis beställt två hyfsat dyra ringar från James Allen.

• SandraElisabet

Veronique- jajamen! 25% påslag på köpesumma samt frakt.

• jonsar02

Detta är mina ringar. Jag fick hämta min vigselring idag som är den övre av de två ringarna. Jag längtar tills jag får använda båda den 27/7.

• Majbrud i västerbotten
    zofiza skrev 2013-03-26 10:33:25 följande:
    Har nu fått hem min vigselring, Supernöjd. Längtar till juli!

Jättefina ringar båda två! Den undre liknar min blivande vigselring :)

Hur breda är ringarna och hur stor är stenen? Är själv inne på att ha en smalare och en bredare men är så svårt att tänka sig hur det kommer att se ut när man står i butiken och provar på tok för stora ringar!
  • Selmabus
    Pippilångstump skrev 2013-04-05 10:17:36 följande:
    Här är min förlovningsring, har dock bara bild på den då vi provade ut den i butik. Vi båda fastnade för den med en gång och speciellt insättningen av diamanten, många solitärringar kan man ju inte ha en till ring kloss-an uta att det blir glapp, det kan man med denna. Absolut finast tycker jag den är från sidan.

Till kommer det bli antingen en slät guldring eller en guldring med små diamanter i, hela vägen eller delvis. Får min man bestämma så blir det en slät guldring för det sk man ha som vigselring:).

Snygg ring, vi har samma smak du och jag
  • stormhelen
    CharliesChoice skrev 2013-04-12 10:11:26 följande:
    Dålig bild, men är är min kombo!

Jätte fina ringar.

Som jag sa i en annan tråd så tycker jag att det är finast om man har samma slipning på diamanterna. Men när det är en enstensring som har en slipning och den andra ringen som har diamanter  i skenan med en annan slipning så funkar det att kombinera dem. Jätte snyggt! Så där fick jag! Haha. Solig

• CharliesChoice

stormhelen skrev 2013-04-12 10:19:13 följande:

Jätte fina ringar.

Som jag sa i en annan tråd så tycker jag att det är finast om man har samma slipning på diamanterna. Men när det är en enstensring som har en slipning och den andra ringen som har diamanter  i skenan med en annan slipning så funkar det att kombinera dem. Jätte snyggt! Så där fick jag! Haha. Solig

Jag har dock både ock, jag har ju dessutom blandning inom förlovningsringen.

Syns kanske inte så bra på den förra bilden, men såhär ser det ut:
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013