• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • dellelgarin
    CharliesChoice skrev 2013-04-12 10:11:26 följande:
    Dålig bild, men är är min kombo!

WOW!!! superfina!
  • stormhelen
    CharliesChoice skrev 2013-04-12 10:27:13 följande:

Aha!

Nej, det syntes inte på bilden.

Vilket litet bus frö du är! Flört

Det var en ovanlig kombination, jag har aldrig sett en sådan ring. Vart köpte du den? Har du låtit gjöra den hos en guldsmed eller har du köpt den i butik?

• CharliesChoice
    stormhelen skrev 2013-04-12 10:30:02 följande:

Aha!

Nej, det syntes inte på bilden.

Vilket litet bus frö du är! Flört

Det var en ovanlig kombination, jag har aldrig sett en sådan ring. Vart köpte du den? Har du låtit gjöra den hos en guldsmed eller har du köpt den i butik?

Japp, busigt värre!

Ja, det är en ovanlig kombo som jag är jättestolt och glad över! Historien är sådan att min blivande make valde en förlovningsring till mig. Tyvärr blev den för stor och när den förminskades så sprack den. På det hela taget var den inte så robust som en vardagsring ska vara, därför valde vi att skrota den och göra en ny i mer hållbar design.

Vi tog stenarna från den gamla ringen och min sambo ritade ett förslag på hur de skulle sitta i den nya. Inspirationen kom från "orginalringen". Guldsmeden kom med tips om hur det skulle bli hållbart. Slutresultatet är en 2,2 mm hög, 4 mm bred halvflack ring med softade kanter, 3 st princesser på vardera 0,03 i mitten och totalt 20 st 0,01 brillianter på sidorna.

Till vigselringen har jag köpt en sten på 0,47ct VS, H, heart&arrows från USA. Fattningen har jag själv ritat tillsammans med smeden. Skenan är 3,5 mm bred.

Totalt sett, inklusive kostnaden för orginalringen, är detta billigare än om jag hade köpt nåt liknande "färdigt", tex schalins. Jag tycker det är fantastiskt att man kan få nåt helt unikt och egendesignat för lägre kostnad än om du köper nåt från en katalog!
  • stormhelen
    Flor skrev 2013-04-12 20:56:45 följande:

Jätte fina ringar du har.

Välddigt klassisgt.

• Mustikka

Min vackra ring <3 kan inte sluta kolla på den och le hela tiden :D

• Tidbell

Flor, hur bred är alliansringen? Superfina ringar :)

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013