• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • FruForsmark
    Shaiyeh skrev 2013-03-12 19:09:36 följande:
    Hmpf, bilderna ville inte så antar att bbcc.kod inte funkar på det här forumet. vi gör såhär istället.

Snygga! Är det en svart diamant i din? Isåfall skulle ju en vigselring i form av ett band med svarta diamanter vara urläckert :)
  • Harrysally

KoM: var priset densamma som för chalinsringarna? Kättefina ringar!

• LyckligLus

KoM: jättefina ringar! Kikar också just på skina i vitt guld. Vet du vad som skiljer sammansättningen som din smed gör jämfört med schalins? Har även varit inne på att låta tillverka en ring i palladium i stället men inget bestämt alls än.

• Bmw

Idag fick vi hämta ut våra ringar. De blev beställda lite tidigare än tänkt då smyckesaffären hade ett mässerbjudande bara just den dagen, 20% på alla ringar. Så det kändes rätt värt att göra det, då vi ändå skulle köpa ringarna där! Så nu får vi vänta i ett halvår innan dom får användas :)

• CoG

Vad fina!

Våra ringar blev klara i höstas och vi gifter oss i juli.
    Det går ju alltid att plocka fram och prova dom lite då och då i väntan på den stora dagen :)

Bmw skrev 2013-03-14 22:31:35 följande:
    Idag fick vi hämta ut våra ringar. De blev beställda lite tidigare än tänkt då smyckesaffären hade ett mässerbjudande bara just den dagen, 20% på alla ringar. Så det kändes rätt värt att göra det, då vi ändå skulle köpa ringarna där! Så nu får vi vänta i ett halvår innan dom får användas :)

• LadyChiq

Här är min ring!

Har inte sett någon annan som har en likadan:)

Vad tycker ni?:)

• LadyChiq

Här är min ring!

Har inte sett någon annan som har en likadan:)

Vad tycker ni?:)

• Troskafki

Min underbara ring som inte kommit än tyvärr :(
    Förhoppningsvis kommer den nästa vecka. Jag ville inte ha en enkel slät ring, utan tycker om stenar osv, men jag gillar inte alltför höga stenar därför blev jag fullständigt kär i den här! Vet inte vad vi ska ha för vigselringar, kan bli så att killen köper och jag har kvar min istället :)
    Men det är lååååångt tills dess :)
    Det är diamanter och en topas i mitten :)

• KoM

Harrysally, ja de matchade Schalins priser 😃 LyckligLus, jag kan ju inte riktigt det där med guldsmederi men det är tydligen så att det har högre halt av något ( kan det vara platina eller palladium) i guldet vilket gör att det vita håller sig. Jag kan verkligen rekommendera att kontakta dem då de äR väldigt kunniga och varit med länge. Jag är i alla fall toppennöjd. 😃

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013