• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Sandra01
    Karina1307 skrev 2013-01-17 14:55:48 följande:
    Limba: Tullen beror på hur mycket ringen kostar. Har för mig att det är 25% av priset, men jag kan ha fel :)

Sandra 01: Jag valde ringmodell 17304W14 (en cushion diamant på stolek 0,50) Stenarna runt diamanten är rätt små, det är 16 diamanter på totalt 0,12ct. Det är precis som du säger, jag valde mittsetenen bara, inte de små stenarna =)
    Oj vad roligt!! Måste kolla.. Har du fler bilder? Hur hög är den...? Vad fick du betala? Hur lång tid tog det?
  • Giftassugen

Hej, jag har en enkel "mormorsring" i guld från Schalins som förlovningsring. De är ju svensktillverkade vilket jag vill ha. Dessutom bryts guldet i Sverige och inte i nån farlig gruva i exempelvis Afrika. Däremot är jag tveksam till diamanter. Är det nån mer som har reflekterat över diamanternas ursprung? Schalins säger att deras ringar är konfliktfria enligt The Kimberly Certification Scheme, KPCS,  dvs det ska inte vara "blood diamonds". Men kan man lita på det? Känns som att det är så mycket mutor och korruption och pengar inblandade i diamantbrytning.

Jag står och väger, vet inte om jag ska köpa en Schalins eller satsa på en begagnad eller smälta ner andra ringar som jag har. Känns lite konstigt att smälta ner andras vigselringar (köpta på auktion för länge sedan), de har ju personliga inskriptioner och datum och namn. Men det kanske bara är en dum tanke hos mig, jag gillar ju second hand och miljötänket i vanliga fall. Är det nån mer här som funderat i de här banorna eller har något tips?

• sofiastriid

Här är min vackra förlovningsring som min pojkvän gav till mig när han ställde frågan på nyårsafton!

Det är en blå safir i mitten som han tillsammans valt ihop med guldsmeden som tillverkat ringen, sen är det små diamanter runt omkring. Jag bara älskar den!

Blir jätte inspirerad av att se alla fina ringar här inne, ger mig ideer till min kommande vigselring :)

• Sandra01
    sofiastriid skrev 2013-01-18 09:38:02 följande:

Här är min vackra förlovningsring som min pojkvän gav till mig när han ställde frågan på nyårsafton!

Det är en blå safir i mitten som han tillsammans valt ihop med guldsmeden som tillverkat ringen, sen är det små diamanter runt omkring. Jag bara älskar den!

Blir jätte inspirerad av att se alla fina ringar här inne, ger mig ideer till min kommande vigselring :)

MYCKET VACKER!!!!! :)
    Är så funderasam på att köpa just en safirring... Då med anledning av att min sambo är sportfiskare, det blåa skulle då symbolisera havet :)
  • Sandra01

Funderar på denna som vigselring (men med BLÅ SAFIR istället för denna rosa). Har nu en förlovningsring med exakt samma skena, då med diamanter på sidan (ej ovanpå. alltså)
  • sofiastriid

Vad roligt att du gillar den!

Ja safirer verkar väldigt populärt just nu och den ringen du visade var med jätte fin men jag tror inte jag skulle kunna ha en som är så hög tyvärr, rädd för att fastna.

Min pojkvän sa att en vigselring bredvid denna, typ som en alliansring kommer hamna tight och "under" fattningen så det inte blir så högt, gillar det då det är smidigt så jag kan ha den både på jobbet och till vardags :)

Har du kollat runt på olika sidor efter ringar med safirer?

Sandra01 skrev 2013-01-18 09:42:44 följande:
    MYCKET VACKER!!!!! :)
    Är så funderasam på att köpa just en safirring... Då med anledning av att min sambo är sportfiskare, det blåa skulle då symbolisera havet :)
  • a ring on my finger

Sandra01 skrev 2013-01-18 09:45:13 följande: Funderar på denna som vigselring (men med BLÅ SAFIR istället för denna rosa). Har nu en förlovningsring med exakt samma skena, då med diamanter på sidan (ej ovanpå. alltså)Å vad fin! Jag gillar när det är den kantiga rakta stilen på själva ringen kombinerat med en klassisk sten.Var har du hittat denna? 

• Sandra01

Ja, absolut. Jag tittar runt jättemycket och även läst runt mycket om hårdhet mm.
    Safirer är väldigt tåliga!
    Gillar det riktigt MÖRKBLÅA mest. Nästan åt det svarta... MUMS :)
    Jag är inne på en hög ring. Jag har en annan ring som jag designade och köpte åt mig själv på min 30-årsdag.
    Den är hög. Den var hög från början, men efter ett halvår så lämnade jag in den till smeden igen då jag ville ha den högre.
    Så jag trivs med lite högre ringar :)

• Pagnie

oj vad roligt att se att så många är inne på safirer. var inte alls många som tyckte det var en bra idé när jag skaffade min förlovningsring. men jag tycker det var jättefint och det gick ju bra även tillsammans med vigselringarna :D
    så hoppas ni ocksp kör safir, det är ju en sån vacker sten.

• sofiastriid

Ja, det mörkblå är jätte fint verkligen!

Ja men då är nog den ringen jätte bra, och passar det med den skenan du redan har på din förlovningsring är det ju helt perfekt! :)

Skönt att hitta något som passar sig själv och sin stil, det är en underbar känsla att bära något man älskar att visa upp varje dag!

Sandra01 skrev 2013-01-18 10:35:11 följande:
    Ja, absolut. Jag tittar runt jättemycket och även läst runt mycket om hårdhet mm.
    Safirer är väldigt tåliga!
    Gillar det riktigt MÖRKBLÅA mest. Nästan åt det svarta... MUMS :)
    Jag är inne på en hög ring. Jag har en annan ring som jag designade och köpte åt mig själv på min 30-årsdag.
    Den är hög. Den var hög från början, men efter ett halvår så lämnade jag in den till smeden igen då jag ville ha den högre.
    Så jag trivs med lite högre ringar :)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013