• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • HannaB

Vad många fina ringar!

själv har jag valt att köpa en äldre ring, just för att jag gillar charmen i att den har en historia. Även om jag inte vet dess historia kan jag fantisera om den:)

Bröllopet är super hemligt och där av har jag ingen att prata med inför detta ögonblick så därför väljer jag att visa min ring här!

vitguld/rödguld  Safir 6,5*7 mm och 14st 0,02 ct diamanter

• Sandra01
    HannaB skrev 2013-01-14 13:19:11 följande:
    Vad många fina ringar!

själv har jag valt att köpa en äldre ring, just för att jag gillar charmen i att den har en historia. Även om jag inte vet dess historia kan jag fantisera om den:)

Bröllopet är super hemligt och där av har jag ingen att prata med inför detta ögonblick så därför väljer jag att visa min ring här!

vitguld/rödguld Safir 6,5*7 mm och 14st 0,02 ct diamanter

Oh vilken tjusig!! Berätta, var kom du över den?
  • stormhelen
    Vad många fina ringar!

OOOOO, denna ring är ju helt otroligt vacker. Sådana typer av ringar gillar jag jätte mycket. Älskar speciellt safirer.

Men när förlovningsringen inköptes tänkte inte jag riktigt på att man kunde välja färgade stenar. Men jag är jätte nöjd med min ring och skulle inte vilja byta ut den. Nästa åår fyller jag 30 då kanske man ska önska eller köpa en sådan till sig själv. Haha. Drömmer

• Limba
    Vad många fina ringar!

Jäklar! Superfin ju! Köpt på auktion? Ärvd?
    Please do tell! Kostade? 
  • drömmer
    PimPim83 skrev 2013-01-13 19:30:28 följande:

Laddade upp en bild på min förlovningfsring i 2012-tråden men eftersom vi gifter oss 2013 tänkte jag att jag laddar upp en bild här också. Ringen är från Classic och är köpt på Smycka. Det är en halvkupad ring i rött guld med 7 st 0,03 ct briljantslipade diamanter i fadenfattning.

Förhoppningsvis kommer jag kunna visa en bild på förlovningsringen tillsammans med en vigselring i slutet av året. :)
    Superfin!! Får jag fråga vad den kostade?
  • HannaB
    Sandra01 skrev 2013-01-14 20:33:18 följande:
    Oh vilken tjusig!! Berätta, var kom du över den?
    Nu låter det väl inte så romantiskt...
    pantbanken dom har jättemycke gamla ringar och vackra ting 
  • HannaB
    Limba skrev 2013-01-14 22:02:07 följande:
    Jäklar! Superfin ju! Köpt på auktion? Ärvd?
    Please do tell! Kostade? 
    enorma summan 3500kr sedan behövde den storleksändras ronderas eller vad det hette och graveras så lägg på 1100 till
  • Limba
    HannaB skrev 2013-01-15 12:38:34 följande:
    enorma summan 3500kr sedan behövde den storleksändras ronderas eller vad det hette och graveras så lägg på 1100 till
    Gratulerar, vilket fynd! Skrattande Riktigt härlig ring!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013