Vad tycker ni, kan man ha ringar med cubic zirkon istället för diamanter?
Som jag skrev i rubriken. Tycker ni man kan ha det istället om man inte har råd med riktiga diamanter. Jag är jättenyfiken på vad ni tycker så svara gärna
Som jag skrev i rubriken. Tycker ni man kan ha det istället om man inte har råd med riktiga diamanter. Jag är jättenyfiken på vad ni tycker så svara gärna
det är ju en smaksak, ha det du vill ha.
om din tanke är att du någon gång vill byta ut stenen till en äkta så kan det vara bra att ha i åtanke vad för slags metall det är man har i ringen. dvs helst guld. titan och stål är väldigt hårt medan silver är väldigt mjukt. Så då är det bra att ha i åtanke vad man kan göra OM man vill göra om ringen någon gång.
Själv har jag hellre äkta än stor sten. Nu har jasg ju visserligen en hyfsat stor sten på min ring, men för mig var det viktigare att den var äkta. Men det är ju som sagt en smaksak och det finns inga rätt eller fel. Gå och prova ringar och känn efter hur det känns med en cz.
Jag tycker att man ska ha det man själv tycker om med ett enda undantag - konfliktdiamanter.
Är de väl bortvalda så tycker jag inte att något är bättre än något annat eftersom alla tycker om olika saker.
sen kan jag tillägga att min ring var faktiskt inte helt ny, utan båda mina ringar är begagnade. köpta via kaplans. så då blev det mer kvalité och sten för pengarna. Vigselringne är inte alls särskilt märkvärdig och har väldigt små små diamanter. men den är fin och matchade bra till förlovningsringen som är den med "the rock"
Klart man kan ha CZ om man vill. För mig är det en smaksak. Man ska välja det som man själv tycker passar bäst.