Vad tycker ni, kan man ha ringar med cubic zirkon istället för diamanter?
Som jag skrev i rubriken. Tycker ni man kan ha det istället om man inte har råd med riktiga diamanter. Jag är jättenyfiken på vad ni tycker så svara gärna
Som jag skrev i rubriken. Tycker ni man kan ha det istället om man inte har råd med riktiga diamanter. Jag är jättenyfiken på vad ni tycker så svara gärna
Jag skulle inte kunna ha en cz sten, jag ville ha en "akta" men det har nog mycket med att jag alltid velat ha just en diamant. Dock sa har det (for mig) inte sa mkt med priset att gora.
Sag nans ring i "Visa din ring 2013" som hade den allra samsta kvaliteten pa diamanten och den var ashaftig med liksom svart i. Skulle nog hellre ha nat sant an en "latsasdiamant" isafall
Klart du kan ha en CZ om du vill det.
Personligen skulle jag hålla mig till moissanite, då jag vill undvika blood diamonds :)
jag har beställt en 3-stens ring.
den större stenen i mitten är en 0,28 ct diamant prinsess slipad sten & dom två mindre på sidan av, är cz.
så har man inte råd eller tycker att det är värt kan man blanda stenarna för att komma ner i pris.
min ring skulle kostat 4000kr mer om jag valt diamant på dom två mindre oxå.
men det kan man ju önska sig med tiden =)
lycka till i ditt val.
välj det som känns rätt å värt för dig.
Jag har en akta och skulle inte kunnat ha nagot annat. Dock sa ar det ju det hela med stenar en smakfraga, men om jag inte hade haft rad med en diamant skulle jag hellre valt en slat ring, eller andra adelstenar.
Som nagon skrev ovan sa tycker jag att det ofta kanns lite "glitter" med cz stenar, medan en safir eller dyl kanns battre for mig for att sana stenar inte "latsas" vara nat det inte ar. Nu later jag kanske lite hard men sa kanns det. Hellre skulle jag istallet ha den ring som jag sag i ringar 2013 traden som hade en diamant av den allra samsta kvaliteten. Mkt svart i och otroligt snygg!
Jag förstår inte heller riktigt det med att cz-stenar skulle "låtsas" vara något annat, på vilket sätt? En cz är ju en cz och inget annat och det är väl ändå extremt få som försöker säga något annat? Om jag väljer en ring med cz-stenar, så väljer då jag det för att jag vill ha cz-stenar. Jag försöker inte låtsas som det är något annat.
Jag förstår verkligen inte varför det skulle vara sämre än något annat, om det är vad man vill ha. Det är bara olika, något annat.
En ring med cz-stenar är inte en sämre ring än en ring med diamanter. Man blir inte mindre gift med en sådan ring.
Och nej, jag förstår inte heller varför det skulle vara fulare/sämre med en stor cz-sten än en stor diamant. Både och ser pråligt ut, den ena är bara billigare i inköp än den andra.
Visst kan man det om man vill Men jag personligen skulle inte ha det
Klart man kan. Jag har det, dock en ganska liten.
Man kan ha vad man vill!
Dock hade jag ALDRIG haft cz i min vigselring. Då hade jag hellre varit utan sten.
Det är nåt speciellt med diamantens oändlighet som lockar mig. Det påstås ju att inget kan glittra som en diamant, men ärligt talat så vet jag vet inte ens om jag skulle se skillnad på en bra cz och min svindyra diamant.
Jag gillar dock beständigheten med att det är världens hårdaste material och det finaste man kan ha. Jag gillar också att värdet består, att jag skulle få tillbaka en stor del av pengarna om jag skulle sälja den.
Jag är smyckesnörd och skulle inte vilja att nåt av mina andra smycken överglänser min vigselring. Därför la vi mycket krut på mina ringar vilket jag är så glad för.
Man kan naturligtvis ha vilken typ av sten eller metall man vill. Dock skulle jag inte vilja ha kubisk zirkonia i vigselringarna eftersom jag vill ha ringar med värde i. Jag har dessutom en gammal guldring med fejkstenar i och efter lite mer än 10 år är stenarna gråa och tråkiga, det blir ju inte riktiga diamanter.
Ja alla tycker vi ju olika saklart
Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt ovan, det jag menade var att det ar helt ok att ha en cz sten (tycke och smak skiljer ju sig fran person till peson) men jag har sjalv traffat pa en med en cz sten som pastod att det var akta diamant, det var det jag menade med att "latsas vara nat det inte ar", da blir det ju bara pinsamt.
Det ar absolut inget fel med att inte vilja spendera sa mycket pengar pa sin ring (oavsett om man har rad eller inte), men i det laget skulle jag hellre valt en slat, utan stenar.