Vad tycker ni, kan man ha ringar med cubic zirkon istället för diamanter?
Som jag skrev i rubriken. Tycker ni man kan ha det istället om man inte har råd med riktiga diamanter. Jag är jättenyfiken på vad ni tycker så svara gärna
Som jag skrev i rubriken. Tycker ni man kan ha det istället om man inte har råd med riktiga diamanter. Jag är jättenyfiken på vad ni tycker så svara gärna
Ja, det är klart att man kan ha!
Det fina är ju att man kan ju ha precis det man villl. =)
Och skulle ddu någon gång vilja byta ut stenen/stenarna mot någon äkta sten så kan man ju göra det.. Men det fungerar absolut med cubic zirkon.
Ja det tycker jag absolut! Jag tycker att man kan ha vad man vill. Du kan ha en ring ur en tuggumiautomat om du vill. Vem bestämmer? Vill du ha CZ så har du det, glittrar lika fint som en diamant, och som avanstående skrev så kan du ju byta om du vill i framtiden.
Välj det du tycker är vackert. Ett förslag är att välja en annan ädelsten istället för diamanter, det blir betydligt billigare men är ändå en äkta ädelsten. Det finns massor med olika ädelstenar, ex en morganit som finns i många nyanser från nästan vit till rosatonad och är lika vacker som en diamant. Kontakta en guldsmed för förslag på lämpliga ädelstenar istället för diamanter.
Vad gulliga ni är
Jag ska kolla upp morganit och andra
Ni får gärna komma med mer tips och förslag
Kan ni tipsa om nån sida på nätet som man kan hitta billiga ringar?
Tycker som annapia, kolla olika ädelstensalternativ. Kanske en vit safir? Gå in till en juvelerare och hör efter om lite alternativ. Lägg fram er budget och fråga vad de kan göra för er :)
Klart man kan, det syns ju ingen skillnad och det är väl mer en smaksak kanske?
Måste det var äkta diamanter då det glittrar på samma sätt med en cz?
Jag känner mig lugnare med en ring som inte kostade så väldigt mycket om ngt skulle hända.
Absolut, självklart kan man det! Varför skulle man inte? På vilket sätt är det sämre än en diamant eller en annan ädelsten? Huvudsaken är väl att man tycker om ringen, eller? Din ring blir inte fulare för att det är CZ-stenar i den. Ert äktenskap blir inte sämre, er kärlek blir inte mindre. Er hushållskassa kanske blir större däremot ;)
Och jag kan ju visa min underbart fina (tycker jag) ring med CZ-stenar. Jag använder den dock inte, men det beror på andra saker och har inte med det att göra. Jag tycker som CoG, att det bara känns skönt att inte ha en förmögenhet i en ring, ifall något skulle hända osv. Samt att det finns betydligt fler andra saker jag hellre lägger mina pengar på än just äkta diamanter/ädelstenar. Huvudsaken för mig var/är att jag kan få en ring jag tycker om till utseendet.
Vilka fina ringar! Vart kan man hitta dom?
Din ring är jättefin. Varför använder du den inte?