Hej juli 2014 brudar.
Förra året var det jag som satt och skrev i juli 2013 trådar. Bröllopet kändes så långt bort och swisch sa det så hade ett helt år gått.
Jag vill inte stressa er på något sätt, 1 år är lång tid och planeringen är rolig. Men jag har gått med tankarna "Äh det är ju långt kvar" och helt plötsligt var det inte så långt kvar.
Man hinner ändra sig många gånger om, men det är bra att ha en rödtråd att följa genom hela planeringen.
Med lite drygt 3 månader kvar till vårt bröllop så säger jag med facit i hand att jag hade nog velat lägga mer tid än vad jag gjort senaste året på planeringen.
Om ni har tänkt att tex plocka blommor är en bra grej att ta en sväng i de svenska skogarna nu i juli och se vad den sommarmånaden har att bjuda på. Tackar min lyckliga stjärna att min kära mor tänkte på det i sommras.
Ha ett hum om budget och försök hålla den i mångt och mycket. Bli medlem på tex myheart.se så ni får deras nyhetsbrev, dom har ofta rabatter på saker.
Bestäm en månad då ni ska nå ideal vikten och arbeta er dit långsamt beställ sedan kläderna. Jag har en träningstokig karl så vi har fått skjuta upp köpet av hans kostym många gånger i takt med att musklerna ökar, vilket iförsig är trevligt, men lite smått omständigt när man ska köpa en kostym till bästa pris.
Pussel är inte för alla, det finns sidor som gör helt otroliga kort till inte en allt för dyr kostnad. Vi beställde både festprogram, tackkort och inbjudningskort via kortdesign.se och vi är jätte nöjda.
Ett festprogram behöver inte vara allt för avancerat, det ska vara kul att göra det. Så fort ni börjar klia er i pannan lägg det åt sidan en stund så det inte blir motigt.
Vissa stunder kan bröllopet kännas så ofantligt långt bort så man nästan längtar ihjäl sig, men glöm inte att ha roligt under planeringens gång. Vi har nästan planerat färdigt nu och jag saknar det lite redan.
Utan att någon frågat hoppade jag in här och bjöd lite på det jag känt under det gågna året. Hoppas ni tar det på rätt sätt.
Och ha nu superkul med er planering det närmaste året!
Kram Jennifer