Pia88 skrev 2013-05-13 10:13:27 följande:
Oså var kyrkan bokad. Så den 12 juli 2014 kl 16.00 smäller det
Bara lokal, kläder, frisör, mat, chaufför, präst, ringar etc.. kvar då
Haha, ja "bara" Jag tänkte satsa på att köpa klänning i höst för priserna går ner lite då efter som det inte är högsäsong, dock kan det vara urplockat. Men man kan ju börja leta då och kanske gör man ett riktigt kap!
Krissymakrill skrev 2013-05-13 11:22:06 följande:
Här har ni en till som just börjat planera bröllop för nästa sommar!! Vi har just bestämt det, så vi vet inte om det blir juni, juli eller augusti än. Vi har tänkt att gifta oss i min blivande mans hembyggd, trots att det är en 30-40 mil härifån. Vi har en hembyggdsgård som vi nästan har bestämt oss för. Vårt lilla problem just nu är att vi inte har gått ut med våra planer än och hans pappa sitter med för gåsom kassör för gården vi vill hyra =) Den är billig (ca 1000 kr) och ligger fantastiskt, och kanske får vi den ännu billigare. Men vi har inte vågat ringa och kollat detaljer om gården än, då byggden är liten och vi vill hålla det lite hemligt....=)
Annars har vi inte bestämt så mycket än. Jag har gjort en pinterestsida med en massa inspirationsbilder som jag gillar. Vi tänkte köra på en vintage-stil med lite lantlig idyll. Budgeten tänker vi hålla kring 30 -40 000. Göra mycket själva.
Grattis! Vad kul för er! Ett litet tips kan ju vara att ringa från hemligt nummer (det går att ställa in på de flesta telefonerna) och göra till rösten lite och låtsas vara någon annan med ett annat namn när ni bara ska ringa och kolla detaljerna.
Vi ska gifta oss i min hembygt 35 mil från där vi kommer att bo och kommer ha festen i en hembygdgård som ligger i den byn som jag växt upp i. Alla känner alla i den och när jag ringde och bokade så sa jag bara mitt namn och om hon visste vem jag var så fick hon inte berätta det för någon eftersom det är hemligt ;)
Krissymakrill skrev 2013-05-13 11:26:58 följande:
Hur har ni tänkt att göra kring efternamn? Tar ni hans eller han tar ert eller behåller ni ert efternamn?
Jag tänker ta hans efternamn. Han har ett ovanligt efternamn och jag har ett vanligt. Men jag har ett gårdsnamn som jag har efter ena sidan av min släkt. så jag behåller ändå det som känns mest jag. Gårdsnamn är inskrivet som mellannamn nuförtiden :)