Bamsemums skrev 2013-04-26 00:09:23 följande:
NBFN - Hoppas ni får en offert snart på det stället som ni är kära i. De gör ju inte så bra reklam för sig själv när de slarvar på det sättet!
Jag har annat att göra i livet också, jag är ju mitt i en flytt och håller på att sälja möbler och saker jag inte behöver och packar. men mellan alla flyttförberedelser och jobb planerar jag bröllop. Igår satt jag framför Grey's Anatomy och pysslade ;)
Åh, ja min m2b friade på julaftons morgon, hade kommit hem från rehabilitering dagen innan, så till julgröten vid frukostbordet gick han ned på knä, så min familj fick reda på det på eftermiddagen på julafton :)
Nej du, reklam för sig själv gör de ju inte direkt, väldigt tråkigt tycker jag. Första intrycket var väldigt bra, både av lokal och de båda personer vi träffade, men det här gör ju faktiskt att man får lite känslan av att de antingen är nochalanta, oorganisatoriska (kommer de att komma ihåg att det blir bröllop om ca ett år om vi bokar?!) eller bara väldigt slarviga och enbart "flashiga". Men jag ändå inte låta bli att tänka att det ibland blir så där, vet ju själv hur det kan vara när det är problem med vissa saker på arbetsplatsen, då blir allting lite så där, men då kan jag tycka att man faktiskt är skyldig att "förklara läget" en aning, inte gå in på detaljer, men faktiskt ursäkta att det tagit längre tid än planerat.
Den andra personen vi träffade i onsdags, för den andra lokalen, var åtminstone väl förberedd med både meny, uppdukningsalternativ, offert + kontrakt som vi fick ta med hem och läsa igenom. Tyvärr var ju då lokalen lite för liten istället. Kunde dem inte ha bytt arbetsplats med varann?! Haha!
Oj oj, ja herregud, flytt tar tid! Vi flyttade precis ihop "på riktigt", så vi spikade inte datumet förrän allting med den andra lägenheten var klar och tömd... Det tog några veckor... Jobb har jag inget för tillfället dock, eller jo, sjukskriven men egen företagare, så det blir lite så där att jag är sjukskriven och jobbar inte ett dugg, men det ska ändå hålla sig flytande så vissa saker måste göras i alla fall. Men det ser jag inte som jobb, bara, förberedelser, eller nåt... Jaja, hur som.
Haha! Jag brukar alltid sitta framför teven och pyssla, kan verkligen inte förmå mig att sitta där jag "ska" sitta, teven är ett utmärkt sällskap och jag blir liksom mer fokuserad om jag har något bakgrunden.
Har ni foto på er på save-the-date? Jag vet inte hur vi ska göra med det där, vi har inga direkt bra bilder på oss, som alltså är "ordentligt" tagna, men jag funderar på om vi ska fota oss i fotobås och sedan göra kopior på dem och sätta på... Svårt att veta, det ska ju inte vara så avancerat heller, men ja... Äsch, får klura lite på det där..
Sov Gott!