swdnchick skrev 2013-04-03 11:34:19 följande:
Hur gamla kommer ni att vara när ni gifter er? Vi kommer vara 29. Jag vill verkligen gifta mig innan 30. I maj har vi varit tillsammans i 7 år.
Jag kommer att vara 23 och han 24, så vissa kanske anser att vi är unga men betydligt yngre personer har gift sig
vi ska gifta oss samma datum som vi träffades fast 6 år senare, vi förlovade oss i höst på samma datum vi blev tillsammans fast 4 år senare
Jag utgår förstås från att vi kommer att leva resten av våra liv tillsammans fast det gör nog de flesta då de gifter sig oberoende hur gammal man är. Jag vill gärna gifta mig innan vi skaffar några barn, vet egentligen inte varför men det är så jag känner
Bamsemums skrev 2013-04-03 12:08:05 följande:
Vi kommer vara 26 och 28 år när vi gifter oss och då har vi varit tillsammans i nästan 2år. Vi har varit tillsammans i 6 månader nu, förlovade oss efter 3 månader och nu planerar vibröllop, barn och hus. Det går fort på ett bra sätt. Vi gillar det och är säkra på våran relation och vi vet att vi kommer att vara tillsammans restan av livet. Det låter barnsligt och löjligt, men det är känslan i magen som man har som gör att man vet det :) Många klagar på oss att vi förlovade oss så fort och vi var rädda för reaktionerna, men vi skiter i det. Vi kör vårt race :)
Om det är så ni känner tycker jag ni ska köra på det, folk kommer alltid att ha åsikter om vad man gör, hur man gör, varför man gör något etc. så det är nog bara att köra sitt eget race och sluta bry sig så mycket om vad andra tycker
swdnchick skrev 2013-04-03 12:27:13 följande:
Min blivande har inte berättat för sina föräldrar att vi gifter oss Göteborg. Vi träffades på Chalmers och han har bott här snart 8 år, men han kommer från södra Norrland. Vi hade pratat om att eventuellt gifta oss i hans hemstad, men det skulle inte funka att planera en fest 60 mil från där vi bor. Jag hoppas att han berättar innan save-the-date korten skickas ut iaf. Men jag tycker inte att det är jag som ska berätta det. Vad tycker ni?
Jag tycker att man ansvarar för att berätta åt sina egna föräldrar vad gäller sådana saker. Så hade vi när vi förlovat oss, jag berättade åt mina föräldrar, han åt sina
Jaa vilken tur att BT finns så man får dela med sig av sina tankar då de blivande kanske inte alltid är lika ivriga