NBFN skrev 2013-04-20 13:43:12 följande:
Fattar inte riktigt vad som hänt med att citera här inne, uppdaterar dem sidan månne?!
Vet faktiskt inte hur det kommit, alla får med tiden buktande diskar men inte många får problem av det, utan jag har bara haft oturen att buktningen liksom ligger lite tokigt så att säga, sen kan det vara så att det är diskbråck, men inget dem hittat på röntgen. Utan det som syns är denna retning/inflammation som finns på nervroten som inte lägger sig.
Jag är 24 år, och inte alls van vid att "bara vara", har alltid haft väldigt mycket på gång och älskar att vara på språng! (fick in lite rim där också :P) Arbeta som lärare, plugga på heltid, driva eget företag, hjälpa m2b med hans företag, ideella grejer på fritiden, träna, hund (som tyvärr behövt flytta nu :'( ) och massa ungar överallt som behöver barnvakt :P ... Och så då min egen familj! Älskar't! Och nu sitter jag här, och blir stressad av att inte göra någonting.
Usch, förlossningsdepression är allt annat än roligt! NU har jag själv inte haft det men haft två väldigt nära som haft, och fy tusan vad jobbigt dem hade det! Men vad skönt för dig att det är över nu, och att du har en läkare som tänker på ditt bästa i det här, bättre att vara hemma lite längre än behöva komma tillbaka för tidigt.
Jaha, hur har du/ni kommit fram till att du ska genomgå denna utredning?
Ja, väldigt roligt med DJ! :) Det är det som jag hjälpt/hjälper till med i m2b's företag, att ta emot bokningar osv. Riktigt roligt!
Då förstår jag att det är jobbigt. Hoppas verkligen det blir bättre snart som sagt!
Ne det är jättejobbigt att ha det
Jag har alltid haft svårt i skolan och aldrig kunnat jobba pga att jag är extremt stresskänslig etc. Jag har läst om add och tyckte nästan allt stämde in på mig, så jag pratade med min samtalskontakt om det och hon höll med och lät mig göra ett första test som indikerade på att jag med stor chans/risk har både add och lite aspergers.
Många skulle kalla mig lat som ofta bara sitter hemma vid datorn och gör mat till barnen, knappt städar eller så, men saken är att jag inte har någon ork varken fysiskt eller psykiskt, vilket är hemskt. Jag VILL ju kunna göra saker som "alla andra", jag har ju liksom viljan men inte orken.
Så om det nu visar sig efter hela utredning att jag har diagnos, så kommer jag få eventuellt få medicin som gör att jag får mer ork, samt hjälp av t.ex ams att hitta ett jobb eller praktik som jag klarar av och så kommer vi bestämma hur mkt jag kommer klara av att jobba, 25/50/75%.
Såg att ni varit och tittat på lokal, vad kul
Vilken lokal är det?