• Bamsemums

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Carolinekahlstrom

Jag hänger inte alls med i denna tråden, dåligt av mig! ;) Vi gifter oss 26 juli och nu sitter vi fast i planeringen! Detta har vi gjort: bokat kapell, bokat festplats, köpt min vigselring, köpt min brudklänning, inbjudningar är klar men ej skickade, träffat fotograf och bokat henne samt bokat sminktid. Vad kan man göra nu?! Vi tänkte nog vänta med att fixa kostym (blir en vanlig) till gubben när det reas ut vid studenttider. När ska vi skicka ut inbjudningarna?!

• CJ5

Caroline. Om ni inte har skickat ut "save-thedate" så kan det nog vara en bra idee att få ut inbjudan så fort som möjligt då det är semestertider när ni gifter er!
    Vad skrev ni förresten i inbnjudan?

Jag är också väldigt dålig på att gå in här. Men jag är gärna på om jag får. datumet närmar sig ju faktiskt och det börjar kännas mer verkligt. Har provat klänningar och blev kär i en. Denna ska jag nu få uppsydd på ett annat ställe då den kostade alldeles för mycket. Ska till det andra stället på onsdag och känner mig lite halvt orolig. Detta ställe syr nämligen upp kina klänningar och jag är orolig på materialet.

• a ring on my finger

Jag skulle nog inte välja strumpebandshållare och stay-ups till shorts. Kommer nog att vara ännu mer osexigt än bara shortsen
    Jag kommer nog köra shape-up för både mage och lår och isf byta till några finare underkläder till natten. Men jag får först bestämma mig för vilken typ av klänning jag ska ha innan jag börjar fundera på underkläder.

Behövs strumpbyxor över huvud taget på sommaren?

• CJ5

Tänker att shape upp blir ganska varmt i sommar också.

Vilken tid på dagen gifter sig ni andra?
    Vi gifter oss klockan 16:00 jag tyckte det var bra, då hinner man mycket på dagen och väntan mellan vigseln och middagen blir inte lång. Min mor tyckte dock att det var en tokig tid att gifta sig på.

• a ring on my finger
    CJ5 skrev 2014-02-10 10:12:10 följande:

Vi gifter oss klockan 16:00 jag tyckte det var bra, då hinner man mycket på dagen och väntan mellan vigseln och middagen blir inte lång. Min mor tyckte dock att det var en tokig tid att gifta sig på.
    Kan bli väldigt varm ja. Tyvärr är min mage väldigt förstörd efter två graviditeter med akutsnitt så jag måste ha en shape-up om jag ska ha en klänning som är lite mer figursydd.
    Men det kan bli väldigt svettigt Obestämd

Vi kommer ha ceremonin kl14.
    En 3-rätters middags brukar ta lite tid så vi räknar väl med att påbörja middagen runt 16,30-tiden (via har ceremoni och fest på olika orter) och sitta ett par timmar. Och så hoppas jag att vi sen har många timmar kvar till en riktigt bra fest Skrattande
  • CJ5

åh jag förstår. Jag ska försöka taighta till mig också tänkte jag. Men jag är en riktig storsvettare (tack för dom generna pappa) Så jag bara måste lyckas på egen hand. Hellre lite kärlekshandtag än svettpärlor är min attityd! :P
    Får jag fråga, ni som bokat fotografer vad har det kostat er?

• Kalejdoskop
    Carolinekahlstrom skrev 2014-02-10 03:01:29 följande:
    Jag hänger inte alls med i denna tråden, dåligt av mig! ;) Vi gifter oss 26 juli och nu sitter vi fast i planeringen! Detta har vi gjort: bokat kapell, bokat festplats, köpt min vigselring, köpt min brudklänning, inbjudningar är klar men ej skickade, träffat fotograf och bokat henne samt bokat sminktid. Vad kan man göra nu?! Vi tänkte nog vänta med att fixa kostym (blir en vanlig) till gubben när det reas ut vid studenttider. När ska vi skicka ut inbjudningarna?!
    Vi gifter oss också den 26:e juli! :) Vi är också lite fast i planeringen, de viktigaste posterna är klara och håller på och småpysslar med dekorationer och sånt. Däremot satte vi bordsplaceringarna i lördags, så det var skönt. Vad ska ni ha för dekor? Inget ni kan pyssla med där?
    CJ5 skrev 2014-02-10 10:12:10 följande:

Vi har våran vigsel kl 15:00, känns rätt lagom för oss med. Middagen har vi satt preliminärt till 17, det borde vara tillräckligt med tid emellan, så vi hinner fota och så. Eller vad tror ni? Tar ca en halvtimme att åka mellan vigselplats och festlokal bör tilläggas.Vi gifter oss borgerligt så det blir också en rätt kort vigsel.

• Ekorren

CJ5: Vi har bokat fotograf och han kommer ta 4000 kr för 4 tim fotografering, och så räknar han med ca 4 tim redigering också (vi betalar alltså 500 kr/tim, han tar i vanliga fall 800 kr/tim men då vi känner honom lite så fick vi bättre pris).

• Ekorren

Idag skickar vi våra inbjudningskort! Känns spännande, som att nu är det verkligen på riktigt ^^ Annars händer det inte så mycket annat just nu, velar lite mellan olika vigselringar. Känns som att det blir nästa post. Vi ska flytta i slutet på april så det känns som att man går lite på sparlåga här och bara väntar på att man kan börja flyttpacka.

• Fluff
    a ring on my finger skrev 2014-02-10 10:02:43 följande:
    Jag skulle nog inte välja strumpebandshållare och stay-ups till shorts. Kommer nog att vara ännu mer osexigt än bara shortsen
    Jag kommer nog köra shape-up för både mage och lår och isf byta till några finare underkläder till natten. Men jag får först bestämma mig för vilken typ av klänning jag ska ha innan jag börjar fundera på underkläder.

Behövs strumpbyxor över huvud taget på sommaren?
    När man läser om strumpbyxor till bruden så verkar de vanligt, jag har ingen aning faktiskt.

Jag vet att slimshorts inte är de sexigaste men tänker på de stackars låren som kommer gnidas, är ju inte så skönt att riskera "skavsår" till natten :P kanske kan funka med babypuder men då återstår "problemet" med formen :P hmmm..

--

Vi har tid i kyrkan kl 13 sen så har vi en bit till resturangen vi ska ha middagen på plus mingel och foton, så 16,30 tror toastmastern blir en bra tid för middagen att börja.

Vad ska ni alla ha  för tårta? Jag är inte mycket för söta desserter eller tårta, så den känns svår, man vill ju ändå ha en bra upplevelse med tårtan.
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?