• Bamsemums

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • a ring on my finger

Åh nu fick jag lite panik som inte har bokat frisör.
    Mailade den jag har fastnat för nu och håller tummarna att hon kan :-/

Jag ska visserligen ha en ganska enkel frisyr så jag hittar nog någon som kan hjälpa mig.

Mailade även den frisör som ska sätta in mitt löshår så att det är inbokat och klart.

• Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-20 11:26:36 följande:
    Det hoppas jag med! Ja, vi pratade om det, och på det nya stället hon jobbar på (antar att det inte är en frisersalong), så skulle hon jobba helger, och hon kunde inte garantera att hon skulle ha möjlighet till det :( Och det är inte värt att chansa. Får väl hoppas att det inte är jättemånga som gifter sig där i sommar, är trots allt en väldigt liten ort.. 
    Jag håller verkligen tummarna! Om byn är liten så är väl chansen ännu mindre att "alla" gifter samma helg som Ni.
    Du har ingen i släkten annars som är duktig med hår och make up?
  • Kalejdoskop
    Fluff skrev 2014-02-20 11:29:27 följande:
    Jag håller verkligen tummarna! Om byn är liten så är väl chansen ännu mindre att "alla" gifter samma helg som Ni.
    Du har ingen i släkten annars som är duktig med hår och make up?
    Tack! I wish.. vet faktiskt inte en enda. Har en kompis som har långt hår själv och brukar vara rätt bra på sånt, men hon bor på Gotland och är aldrig i Göteborg, så det skulle bli en chansning på den stora dagen isåfall. Ska ha löshår och en rätt stor uppsättning, så vågar inte riktigt förlita mig på att det blir som jag vill. Men som jag önskar att det fanns någon!!
  • Fluff
    a ring on my finger skrev 2014-02-20 11:28:34 följande:
    Åh nu fick jag lite panik som inte har bokat frisör.
    Mailade den jag har fastnat för nu och håller tummarna att hon kan :-/

Jag ska visserligen ha en ganska enkel frisyr så jag hittar nog någon som kan hjälpa mig.

Mailade även den frisör som ska sätta in mitt löshår så att det är inbokat och klart.
    Snabbast svar är ju om du ringer :)

Jag satte min mor på uppdraget att kolla frisörer i närheten där hon bor (vi ska gifta oss där), där hon fick bäst mottagande ringde jag :P Sen tyckte jag att deras tidsperspektiv va bäst! Dom har 3 timmar avsatt för hår och makeup (PLUS brudpåklädsel) för ett bra pris medans de andra salongerna i närheten hade 30 minuters priser, vilket jag kände kan komma att kännas stressande på Dagen. Då vet jag att jag har 3 timmar på mig att dricka champange, få håret uppsatt, de ordnar med makeupen och tid för nervositet sista stunden samtal osv, allt utan STRESS :D och DOM håller koll på klockan åt mig :P
  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-20 11:34:00 följande:
    Tack! I wish.. vet faktiskt inte en enda. Har en kompis som har långt hår själv och brukar vara rätt bra på sånt, men hon bor på Gotland och är aldrig i Göteborg, så det skulle bli en chansning på den stora dagen isåfall. Ska ha löshår och en rätt stor uppsättning, så vågar inte riktigt förlita mig på att det blir som jag vill. Men som jag önskar att det fanns någon!!
    Ja de med löshår kan ju vara en chansning. Hoppas att ni finner någon frisör!
    Jag skulle nog tänka på en alternativ uppsättning redan nu OM det inte löser sig med frisör.
    För att vara på den säkra sidan och ändå känna sig nöjd på Dagen fast det inte gick som man ville med håret. Det är ju något som kommer synas hela dagen, hela livet på alla bilder.
  • Kalejdoskop
    Fluff skrev 2014-02-20 11:39:18 följande:
    Ja de med löshår kan ju vara en chansning. Hoppas att ni finner någon frisör!
    Jag skulle nog tänka på en alternativ uppsättning redan nu OM det inte löser sig med frisör.
    För att vara på den säkra sidan och ändå känna sig nöjd på Dagen fast det inte gick som man ville med håret. Det är ju något som kommer synas hela dagen, hela livet på alla bilder.
    Ja precis, så är det ju. Jag vill inte vara missnöjd :/ Får fundera på detta. Tack för tipsen! Vad är det för frisyr du har tänkt dig?
  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-20 11:43:29 följande:
    Ja precis, så är det ju. Jag vill inte vara missnöjd :/ Får fundera på detta. Tack för tipsen! Vad är det för frisyr du har tänkt dig?
    Jag funderar på halvt uppsatt med lite lockar, slöja ev nån liten blomma eller diadem, någon pärla här och där.
    Jag har inte varit förbi salongen än, ska förbi nästa gång vi åker dit, så får dom känna och klämma och säga va dom tycker och tror blir fint. Så dom kanske får fria händer, så länge de passar min klänning och mig.
  • Kalejdoskop
    Fluff skrev 2014-02-20 11:53:36 följande:
    Jag funderar på halvt uppsatt med lite lockar, slöja ev nån liten blomma eller diadem, någon pärla här och där.
    Jag har inte varit förbi salongen än, ska förbi nästa gång vi åker dit, så får dom känna och klämma och säga va dom tycker och tror blir fint. Så dom kanske får fria händer, så länge de passar min klänning och mig.
    Det låter jättefint :) Tanken var att jag ska ha något liknande faktiskt! Frisörer brukar ha koll på vad som passar och inte, så det blir nog bra hur du än gör.
  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-20 11:59:39 följande:
    Det låter jättefint :) Tanken var att jag ska ha något liknande faktiskt! Frisörer brukar ha koll på vad som passar och inte, så det blir nog bra hur du än gör.
    Tack :)

Jag har börjat fundera på låtval i kyrkan.. Det är ju supersvårt!
    Vi har inte direkt nån låt som representerar oss, så först tänkte vi strunta i att välja en låt i kyrkan men vi vill ha en låt som blir våran.
    Tips?
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?