• Bamsemums

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Lexieli

Jag kör med bara en klänning. Den är dock utan släp och tunn/smal så det är inga problem att ha den hela kvällen. Skor är svårt, nån som har tips?

• Kalejdoskop

Fluff: jag ska ha två klänningar då själva brudklänningen har släp och blir svår att dansa i senare. Det kommer vara ett rätt kort släp, så det går inte heller att hålla upp. Dessutom ska jag och fästmannen göra en rolig dans med både hopp och lyft efter middagen, så därför kände jag att det skulle vara smidigt med en kort :) långt ifrån alla byter!

• a ring on my finger

För mig var det precis tvärtom. Klänningen jag fastnade för var allt annat än på rea. Det var en nyhet som kostade 9300:- (min budget var 4000 . Så nu finns det inte på kartan att jag skulle byta klänning under kvällen. Har jag lagt så mycket pengar på en klänning ska jag utnyttja varje sekund. Annars hade jag också tänkt att byta till något mer lättdansat under kvällen.

• virrefo

fluff. Jag har inte två klänningar. vill använda min hela klännig under hela den dagen. Jag personligen har inte förstått varför man byter klänning. Jo det känns som man är klar med det mesta. och jag är gärna en sån som vill ha allt klart i god tid. dels för att vara säker på att få som man vill ha det utan att riskera att det blir utsålt eller uthyrt. och sen slippa stressen.

• fruLjunggren

Jag kommer att byta klänning efter middagen..enbart för att den jag har under vigseln och middagen blir för bökig att dansa i. :)

virrefo skrev 2014-03-03 00:18:22 följande:
    fluff. Jag har inte två klänningar. vill använda min hela klännig under hela den dagen. Jag personligen har inte förstått varför man byter klänning. Jo det känns som man är klar med det mesta. och jag är gärna en sån som vill ha allt klart i god tid. dels för att vara säker på att få som man vill ha det utan att riskera att det blir utsålt eller uthyrt. och sen slippa stressen.
  • Lihoo

Här kommer bilder på mina klänningar.

Forever yours som jag hade turen att få för halva priset då det är sista exmplaret då FY tyvärr stänger ned sin tillverkning. 3500kr med ändring för att den ska passa mig. Har tyvärr större rumpa än överdel

Min första kärlek från Lou Lou som jag hittade billigt på blocket då den var utsåld hos den enda återförsäljare jag hittade i sverige. Hade ingen lust att åka till London och köpa hem den. Dock slutar mitt exemplar strax under knäna. 

Var helt inställd från början att som sagt enbart ha min korta klänning då jag ska kunna dansa lindy hop på kvällen som är stört omöjligt i en långklänning. Men efter att ha varit och provat brudklänningar och även min sambo velat jag ska ha en lång blev det en långklänning med släp tillslut. Det är dock en överraskning för min blivande och det ska bli så underbart att se hans min.

Skor - Irregular Choice: Trinklettina Low | Parbild
    Mina skor jag föll för. Vissa tycker jag är knäpp som inte vill ha vita skor. Men tur det är min dag och jag själv väljer haha.

Annars har helgen varit väldigt framgångsrik. Efter en tripp till sthlm ärmin blivandes kläder och skor helt klar. Dock kan vi inte bestämma oss för hängslen och/eller skärp. Hängslena är snyggast utan kavaj men med kavaj på syns ju som sagt inte dessa och jag tycker skärp är snyggast på då. Men att ha bägge? Blir kanske lite kaka på kaka?
  • a ring on my finger
    Lihoo skrev 2014-03-03 11:42:32 följande:
    Här kommer bilder på mina klänningar.

Forever yours som jag hade turen att få för halva priset då det är sista exmplaret då FY tyvärr stänger ned sin tillverkning. 3500kr med ändring för att den ska passa mig. Har tyvärr större rumpa än överdel

Min första kärlek från Lou Lou som jag hittade billigt på blocket då den var utsåld hos den enda återförsäljare jag hittade i sverige. Hade ingen lust att åka till London och köpa hem den. Dock slutar mitt exemplar strax under knäna. 

Var helt inställd från början att som sagt enbart ha min korta klänning då jag ska kunna dansa lindy hop på kvällen som är stört omöjligt i en långklänning. Men efter att ha varit och provat brudklänningar och även min sambo velat jag ska ha en lång blev det en långklänning med släp tillslut. Det är dock en överraskning för min blivande och det ska bli så underbart att se hans min.

Skor - Irregular Choice: Trinklettina Low | Parbild
    Mina skor jag föll för. Vissa tycker jag är knäpp som inte vill ha vita skor. Men tur det är min dag och jag själv väljer haha.

Annars har helgen varit väldigt framgångsrik. Efter en tripp till sthlm ärmin blivandes kläder och skor helt klar. Dock kan vi inte bestämma oss för hängslen och/eller skärp. Hängslena är snyggast utan kavaj men med kavaj på syns ju som sagt inte dessa och jag tycker skärp är snyggast på då. Men att ha bägge? Blir kanske lite kaka på kaka?
    Superfina klänningar båda två! Jag förstår att du är överlyckligt att hitta en sådan pärla till så bra pris!
  • Fluff

Tack snälla alla för era svar gällande 1 eller 2 klänning/ar :)
    Jag gillar min klänning massor så jag kommer vilja ha den hela dagen och kvällen! :)

virrefo , ja skulle också vilja ha mitt klart! Har skor kvar att hitta och sen blommor och musik men de känns som att det inte är nån brådska än så länge. Håller på att kolla upp allt de men inte bestämt mig än:)

a ring on my finger Jätte vackra klänningar! :) Tror din blivande kommer bli väligt glad :)

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?