• Bamsemums

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Fluff
    a ring on my finger skrev 2014-02-14 10:00:10 följande:
    På tal om underkläder som håller in och problem vid toalettbesök.
    Jag fastnade för den här som faktiskt ser riktigt snygg ut i kupan, håller in magen OCH går att öppna i grenen vid toalettbesök...frågan är bara om man klarar av att knäppa knapparna själv om man har underkjol och grejor, hahaha....vad tror ni??

www.zalando.se/maidenform-bodies-beige-m9621k...
    Ska du ha en hel body kan du ju nästan använda korsett så får du ju 2i1 både snygga underkläder och shape :)
    Då "slipper" du de ev. "problemet" som kan uppstå med att knäppa med klänning och allt.

Jag har kikat på www.twilfit.se/shape/shape-trosa-vera-skin men absolut inte bestämt mig, klänningen jag valt var väldigt stadig i livet så kanske inte blir bra med  sånna, får köpa ett par och testa när jag ska prova klänningen. Vilka bekymmer man kan ha *suck*
  • Kalejdoskop

Jag har samma problem, vet inte om det funkar med en rejäl korsett under klänningen :/ Däremot verkar det inte finnas några vettiga axelbandslösa bh:ar för mig, så jag kanske måste ha korsett ändå. Återstår att se.. får också prova i butik framöver!

• a ring on my finger
    Fluff skrev 2014-02-14 14:56:15 följande:
    Ska du ha en hel body kan du ju nästan använda korsett så får du ju 2i1 både snygga underkläder och shape :)
    Då "slipper" du de ev. "problemet" som kan uppstå med att knäppa med klänning och allt.

Jag har kikat på www.twilfit.se/shape/shape-trosa-vera-skin men absolut inte bestämt mig, klänningen jag valt var väldigt stadig i livet så kanske inte blir bra med  sånna, får köpa ett par och testa när jag ska prova klänningen. Vilka bekymmer man kan ha *suck*
    Problemet med korsett är att de oftast blir väldigt bullsiga (byglar, knyten och grejor). Dessutom är de för korta så om det är magen man vill slimma och inte midjan så fungerar inte korsett särskillt bra (magen kommer att hänga ut under kanten).
  • Niini
    a ring on my finger skrev 2014-02-14 10:00:10 följande:
    På tal om underkläder som håller in och problem vid toalettbesök.
    Jag fastnade för den här som faktiskt ser riktigt snygg ut i kupan, håller in magen OCH går att öppna i grenen vid toalettbesök...frågan är bara om man klarar av att knäppa knapparna själv om man har underkjol och grejor, hahaha....vad tror ni??

www.zalando.se/maidenform-bodies-beige-m9621k...

Det är faktiskt inte alls så knepigt som man skulle tro att gå på toaletten med brudklänning, jag gick själv utan problem med min klänning. Dock behövs ju lite svängrum :)

• Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-14 15:07:56 följande:
    Jag har samma problem, vet inte om det funkar med en rejäl korsett under klänningen :/ Däremot verkar det inte finnas några vettiga axelbandslösa bh:ar för mig, så jag kanske måste ha korsett ändå. Återstår att se.. får också prova i butik framöver!
    Tips, Testa denna! www.twilfit.se/bh/axelbandslosa/wonderbra-axelbandslos-bh-ultimate-beige
    Den finns även till större byst om det är det som är bekymret för att hitta en axelbandslös BH. Jag har köpt en sån och känner mig nöjd med den.
    a ring on my finger skrev 2014-02-14 15:14:07 följande:
    Problemet med korsett är att de oftast blir väldigt bullsiga (byglar, knyten och grejor). Dessutom är de för korta så om det är magen man vill slimma och inte midjan så fungerar inte korsett särskillt bra (magen kommer att hänga ut under kanten).
    En bustier då?
    Finns de inte olika modeller av korsetter som är ganska långa framtill? Fast du vet ju bäst vad som passar dig och din klänning :)
  • Pia88

Igår fick jag inspiration och började pyssla inbjudningar Skrattande så nu har vi dekorationerna till inbjudningarna så långt klara att nästa steg är att printa själva inbjudningarna... Sen kommer klipp och klistra  Glad

Var och provade ringar i lördags igen...Har varit en gång tidigare... Hittade en helt otippad variant som nu är storfavorit.. Och till ett helt ok pris. Bröllopsmässa här om några veckor så ska då försöka få hem den till mässpris Flört

• Fluff

Va kul! Roligt att läsa att det går framåt :)

Vad är det för typ av dekoration du fått inspiration till?
    Och hur ser ringen ut? :) Jag har inte bestämt mig för en ring än, kollar runt lite men jag tror jag hittat "den".
    Har pratat med en guldsmed som isf gör den åt mig för ett ganska bra pris :) (Kan ibland bli billigare än att beställa)

Jag funderar på ett bra och enkelt placeringskort, där står de still än så länge (började dock bara kolla igår :P )

• Pia88
    Fluff skrev 2014-02-18 10:59:29 följande:
    Va kul! Roligt att läsa att det går framåt :)

Vad är det för typ av dekoration du fått inspiration till?
    Och hur ser ringen ut? :) Jag har inte bestämt mig för en ring än, kollar runt lite men jag tror jag hittat "den".
    Har pratat med en guldsmed som isf gör den åt mig för ett ganska bra pris :) (Kan ibland bli billigare än att beställa)

Jag funderar på ett bra och enkelt placeringskort, där står de still än så länge (började dock bara kolla igår :P )
    Vi kommer ha enkla vita färdig vikta kort som bas för inbjudningarna.. På dem kommber vi klistra ett grönt "nät" och på nätet en rosa kartong med silverstämpel av ihopkedjade hjärtan... har inga bilder men kan sätta in hit sen då jag har tagit av det färdiga resultatet Glad

Ringen blir troligtvis en ganska enkel...

Här är en bild på förlovningsringen och en "ditåt" bild på vigselringen.. Sambon har en enkel rundad guld ring till förlovning.. Kommer bara ha en ring... Två färgad diamantslipan förlovningsring...

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?