• Bamsemums

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Lihoo

Kalejdoskop: vi bor i Jämtland och kommer gifta oss där vilken låt valde ni tillslut? Finns så många fina låter fint med färgtemat. Vi har inte bestämt något färgtema direkt men efter som jag är svag för lila kommer det inslag utav det blandat med vitt. Vill ha det lite neutralt och naturligt och inte så jätte rosa prinsessigt. Så vi tar det som det kommer .

• Utvandrare

Hej!

Vårt bröllop är den 20:e juli (ja, vi valde att ha det en söndag) men vi har knappt planerat någonting än!

Kyrkan är bokad, båt m buffe efteråt prelbokad, ringarna köpta, men INGENTING annat. :)
    Jag läste några sidor bakåt i den här tråden och kände stressen komma dundrandes. Himmel, vad förberedda ni är! Jättekul att läsa om allas planer. 

• Kalejdoskop

Lihoo: det blev Canon in d, min absoluta favorit bland klassisk musik, och den gick hem hos min blivande med som tur var :)

Lila blir fint! Var ska ni ha själva festen? Blir det restaurang, lada, hemma hos etc? :)

• Blivande frugann

Då var klänningen äntligen beställd så nu väntar jag spänt till början av april då den kommer. Tjoho!
    Lokalen äntligen bestämd, då vi velat men det billigare alternativet för det som även känslomässigt kändes bäst.
    Frisör och make up också bokad, en tjej som kommer hem till mig (eller där jag är). Känns som det kan bli superbra. Slipper jag åka själv utan låta alla komma till mig.

Funderar kring ris, bubblor, blomblad. Vad väljer ni?
    Ordnar ni det eller låter ni någon annan göra det?

• Kalejdoskop
    Blivande frugann skrev 2014-02-27 11:09:18 följande:
    Då var klänningen äntligen beställd så nu väntar jag spänt till början av april då den kommer. Tjoho!
    Lokalen äntligen bestämd, då vi velat men det billigare alternativet för det som även känslomässigt kändes bäst.
    Frisör och make up också bokad, en tjej som kommer hem till mig (eller där jag är). Känns som det kan bli superbra. Slipper jag åka själv utan låta alla komma till mig.

Vad härligt! :) Önskar också jag kunde ha det så att frisör kommer till mig.. kommer ha ca 7 mil till friösren.. detta är i Norrland dock så det känns inte som extrema avstånd för mig ;) Vi ska ha bubblor, som vi köpt själva då. Vi kommer ge en flaska per sällskap (alla behöver knappast varsin), och sen får folk ha med sig annat om de känner för det såklart!

Vill bara säga; mindre än 5 månader kvar nu! Wohoo!! :D 
  • Kalejdoskop

Har förresten en fråga: Det är ju rätt ljust ut i juli, speciellt uppe i Norrland. Ändå känns det som att jag vill ha marschaller. Är det helt knäppt? Finns det nåt annat fint man kan markera vägen till festlokalen med annars? Marschallerna kommer ju knappt synas, så lite dumt är det väl.. men ni kanske förstår vad jag är ute efter :)

• Fluff
    Utvandrare skrev 2014-02-27 02:36:02 följande:
    Hej!

Vårt bröllop är den 20:e juli (ja, vi valde att ha det en söndag) men vi har knappt planerat någonting än!

Kyrkan är bokad, båt m buffe efteråt prelbokad, ringarna köpta, men INGENTING annat. :)
    Jag läste några sidor bakåt i den här tråden och kände stressen komma dundrandes. Himmel, vad förberedda ni är! Jättekul att läsa om allas planer. 
    Vi har en måndag så inget konstigt med söndagar :D
    Just nu känns det mest som att tiden står still för jag kan inte ordna med något, känns stressande men samtidigt skönt att ligga bra till.
    Jag tror inte alls att du behöver känns dig stressad men du bör börja kolla klänning för om det blir en klänning som måste beställas kan de dröja nån måndag. Annars så behöver ni ju bara gå ut med ett "Spara datumet" eller en tidig inbjudan :)
    Kalejdoskop skrev 2014-02-27 19:36:29 följande:
    Har förresten en fråga: Det är ju rätt ljust ut i juli, speciellt uppe i Norrland. Ändå känns det som att jag vill ha marschaller. Är det helt knäppt? Finns det nåt annat fint man kan markera vägen till festlokalen med annars? Marschallerna kommer ju knappt synas, så lite dumt är det väl.. men ni kanske förstår vad jag är ute efter :)
    Jag tror marschaller kan funka, lite skymning blir de ju fast de går fort :) Det är ju en stämningshöjare men jag förstår vad du menar med att det kan kännas lite dumt.. Kan du inte markera ut på något annat vis? Är det en lång väg som ska markeras? Kan ni inte ha nått rött band som markerar med nån liten blomma varannan meter eller nån björkstubbe, knasiga ideer kanske :)
    Blivande frugann skrev 2014-02-27 11:09:18 följande:

Vi ska inte ordna med något sådant. Vill nån kasta och önska oss lycka till så får de ordna med sånt själva, vill inte "tvinga" på nån att "här, önska oss lycka till" men sån är jag och allt är en smaksak :)
  • Lihoo

Kalejdoskop: härligt när man är överrens om saker ! Vi har efter mycket om och men bokat festlokal då vi inte vill känns mig stressad utöver om ev buffé tar slut innan alla är mätta. Framförallt känns det skönt att leja bort städning och dekorering. Vi ska lämna in det extra vi vill ha så ordnar de allt. Kring månadsskiftet juli/augusti brukar det vara mörkt på kvällen efter kanske kl 22 här så jag tror nog det skulle funka fint Blivande frugan: jag har lejt bort det till min mamma. Sa att hon för överraskad mig om vad det blir utanför kyrkan (såpbubblor/ris/blomblad etc) känns roligt att bli lite överraskad när resten blir rätt hårt planerat Utvandrare: det finns gott om tid kvar! Men som sagt, klänningen skulle jag bog börja med om man kan behöver beställa då leveranstider kan vara uppåt tre månader. Jag skrev ned alla tankar och idéer i en bok i början, lusläste beöllopstidningar och surfade gamla bt-trådar för inspo och skrev ned allt eftersom så! Pia88: lycka till! Har du någon favorit? Jag är inne på eternityring. Gillar classic "hedvig" på smycka. Någon som vet om de har bra ringar? Min förlovning i vitguld utav schalins är jag nöjd med, men tyvärr inte hittat någon i schalins som jag gillar riktigt som vigselring. De är så kantiga i skenan, min förlovningsringar är mer rundad.

• Kalejdoskop

Fluff: jag bestämde visst att det blir marschaller trots allt! Det är ju det klassiska, och jag struntar i om det är mörkt eller inte :P det blev så idag då vi handlat i ullared, mycket blev bestämt som jag inte planerat in :) Ljuslyktor, servetter, värmeljus, material till goodiebag, stolsdekorationer, vimplar, papper till placeringskort och ramar för bordsnummer. Nu är det bara tyg till löparna kvar!

Lihoo: Åh vad skönt för er! Så ni har inget att göra med maten då? Önskar vi kunde slippa det, fast samtidigt är det såklart roligt att ha gjort maten själv. Väldigt delad där :) jaså, blir det det? Hoppas på lite skymning åtminstone :)

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?