Pia88 skrev 2014-03-09 10:43:58 följande:
vikten går det sämre med.. Försöker hitta felen men ändå händer inget med vågen.. Provade klänningen för några veckor sedan och den spände lite väl mycket över magen.. tycker det skulle vara motivation, men icke. Snarare så blir det tvärtom.. tycker mera synd om mig och äter lite till...
Vet inte om du kanske har skrivit om det i viktnedgångstråden men vad använder du för metod? Själv blir jag bara allt mer övertygad om att kaloriräkning INTE fungerar, har hittat flera belägg för det, eller det kan fungera den första och kanske andra gången men man får tillbaka alla kg (plus några till) direkt man slutar.
Jag började själv med LCHF för några veckor sedan och har gått ner 2 kg utan att ha rört ett finger nästan och då har jag inte såå många extra kilon att ta från heller (nå några finns det nog tyvärr). Dessutom har jag läst ganska mycket om lågkolhydratkost och blir bara allt mer övertygad om att det är vår naturliga föda och även om man inte går ner i vikt av den får man en massa andra hälsoeffekter. Ifall jag fortsätter må bra av mina ändrade kostvanor så är det något jag kommer att fortsätta köra med resten av mitt liv. Märks att ens kost har förändrats då man står och väljer mellan vindruvor och 70%-mörkchoklad som lördagsgodis ;)
Nu vet jag inte heller vad din blivande äter och ser ut men det blev mycket enklare med andra kostvanor när jag fick med min smala fästman på noterna och berättade om de övriga hälsoeffekterna man kan få av lågkolhydratkost så att vi kan äta samma mat. Dessutom är maten bara såååå god med mer grädde och bacon i ;)