Studera ny utbildning och byta karriär?
Jag är ganska nyutexamninerad och har läst en högskoleutbildning på över tre år. Dock känner jag redan, och har egentligen känt under en stor del av min utbildning att jag inte vill jobba inom detta. Det som ändå gjorde att jag lästa klart var att utbildningen jag läst är ganska bred och jag egentligen inte vissta vad jag skulle göra istället. Under praktiken så kände jag likadant, att jag inte ville jobba inom detta men då hade jag pluggat ganska länge och ville inte hoppa av. Och återigen, jag visste inte vad jag skulle göra istället. Nu har jag tagit examen och börjat jobba men känner fortfarande likadant egentligen.
Jag funderar nu på att söka in till högskolan till hösten igen för en annan utbildning. Men så är jag i övre 20 årsåldern... Vet att man aldrig är för gammal för att plugga men är ju mycket annat som "borde" hända i livet snart.
Är det någon annan här inne som varit i min sits? Eller som har hoppat av en utbildning för att påbörja en annan? Tror att många i min omgivning skulle ha svårt att förstå att jag vill "göra om" en hel utbildning igen. Är det någon som har bytt karriär för att det dom höll på med kändes helt fel?
Alla tankar är välkomna.
MVH
Lou