Marione skrev 2014-03-23 14:48:07 följande:
Önska ska jag kolla upp. Vi har varit inne på Cervera, men det känns inte som om deras internetbutik har ngn stort sortiment.
Den listan vi har påbörjat har saker som börjar på runt 70 kr så att det inte bara blir dyra saker. Sen har vi sagt att ingenting ska kosta mer än 500 kr heller. För på ngt sätt känns en önskelista som en beställning till gästerna och jag är obekväm med det med.
Jag är så himla ambivalent överhuvudtaget runt det här med presenterna och hur man ska göra. Vi förväntar oss inte att alla ska ha med dyra presenter men vet samtidigt att som gäst skulle jag aldrig komma tomhänt och att det blir lättare om man får lite hjälp. Att det ska vara så jäkla svårt.....
På toppen av det har vi dessutom helt och hållet idag planerat om hela huvudrätten.... Vad trött jag blir på mig själv som aldrig kan bestämma mig. Så, nu ska vi till hans föräldrar på middag och då ska jag prata igenom det med henne eftersom hon och min mamma ska vara middagsgeneraler :)
Ja kolla upp Önska med! Vi var inne i Önskabutiken idag och fick superbra hjälp. Först gick vi runt och kikade lite och sen kom säljarn med lite förslag och svarade på alla frågor. Hon kände verkligen av oss och var så himla "lagom". jag ÄLSKAR bra försäljare, haha! Hon sa dock att Önska håller på att bygga upp sin hemsida så den var tydligen inte så bra.
Vi tänkte också vi skulle börja på så billiga, men hittade inget! haha! Men vi ska kika igen och försöka få in så billiga saker, vad har ni skrivit på önskelistan? Vi har med ett par saker som kostar strax över tusen, jag vet när jag själv varit på bröllop har vi gått ihop hela min familj och gett och då har det blivit för runt en tusenlapp. Men jag förväntar mig verkligen inte att en person, eller ett par, ska köpa så dyra grejer!
Sen hittade vi en servis jag tror vi ska satsa på, där kostade tallrikarna strax under 200 så det känns ganska lagom!
Jag tycker också det känns lite som en "beställning" på presenter men om man ser det från gästens sida; Hellre ge något man vet att brudparet vill ha än att ge en present som brudparet inte visar sig vilja ha och bara har framme "för att". Man vet ju dessutom inte exakt vad man får eller från vem.
Och som du säger, jag hade inte velat gå som gäst på ett bröllop helt tomhänt! OM det inte klart och tydligt framgår att man betalar kuvertavgift istället alt. om man måste ta in på något dyrt hotell/värdshus för att kunna gå på bröllopet.
VI har inte ens bestämt menyn än, pratade med catering häromdagen och de behöver inte veta förrän nån månad innan så det känns skönt. Ska din mamma och svärmor laga maten eller bara styra över det?:)
Imorgon ska jag prova brudklänning med två av mina tärnor, wiiieee:)