Icalundahl skrev 2014-04-29 19:40:22 följande:
Hej!
Jo. Han provade en där men problemet med min karl är att han styrketränar mycket. Han stor muskler (vilket är snyggt men inte så lätt att hitta kläder som sitter bra).
Kostymen på MQ var för tajt i armen men bra i midjan.. Det skulle gå att ha den men käns dumt att köpa en som segentligen är för liten.
Vi började prata om att hyra hans kläder. I sthlm skulle det kosta ca 3-4 tusen att hyra kostym, skjorta, väst och kravatt.
När vi kollade i Växjö, där vi kommer gifta oss skulle det gå på 1500.
Ska ner nästa helg och får prova kostymen då för att se om den passar. Annars blir det NK.
Jag var i helgen ute på stan för att hitta mina underkläder.
Blir alltid lika förvånad när man ber ett proffs mäta ens byst. Jag har köpt
bh.ar till mig i storlek 85 DD, men när hon mätte skulle jag ha 75F. WHAT?!
Det blev en wonderbra. den sitter som en smäck! Sedan köpte jag ett par fina (och sköna) spetshipsters.
Sedan lämnade jag in klänningen till skäddare för att sys in..
Ringen/ringarna (då jag ska ha två) har kommit så imorgon hämtar vi dem hos guldsmeden. :)
WIEEE... Snart är det AUGUSTI Flickor!
Åh, trist att den på MQ inte satt helt hundra. Men det låter ju som ett bra alternativ att hyra kostym till honom då, riktigt bra pris på det i Växjö!
Vi hittade en kostym från Cavaliere på utförsäljning, så det blev jättebra. Nu ska det bara inskaffas vit skjorta och fluga!
Visst är det galet att man har helt annan storlek på bh om man går till ett proffs!! Jag beställde min klänning för drygt en vecka sen så jag väntar med iver tills den kommer hem. Håller tummarna för att den är bra! Men jag tänkte inte ha någon bh under (det kommer troligtvis vara en isydd), så då gäller det bara att hitta bekväma trosor som inte syns igenom;)
Hur var ringarna?:))
Vi var och kollade ring häromdagen och jag vill ha en solitärring, men vi kom fram till att jag kommer köra med en annan sten än diamant (kommer inte ihåg vad den heter) och så byta till en diamant när vi har råd!
Herregud, jag kan inte förstå hur fort tiden går! OCH hur långt ni andra verkar ha kommit med planeringen, haha!