• Jag han

rött på bröllop?

vet att frågan kommit upp hundra gånger förut, men vad tycker ni om denna som gäst på ett "vanligt" bröllop?

• Svar på tråden rött på bröllop?
  • jimmyojennifer

Jag tyckte att det var en superfin klänning! Om den fungerar till klädkoden så varför inte? Om du känner dig väldigt osäker kan du ju alltid fråga brudparet om dom har något emot det att du har en delvis röd klänning på dig.
    Jag hade nog inte tänkt på det alls om du varit gäst på mitt bröllop, jag hade nog bara tänkt att det var en väldigt fin klänning =)

• Jag han

jimmyojennifer skrev 2013-04-15 14:18:33 följande:Jag tyckte att det var en superfin klänning! Om den fungerar till klädkoden så varför inte? Om du känner dig väldigt osäker kan du ju alltid fråga brudparet om dom har något emot det att du har en delvis röd klänning på dig. Jag hade nog inte tänkt på det alls om du varit gäst på mitt bröllop, jag hade nog bara tänkt att det var en väldigt fin klänning =)tack så mycket för ditt svar!! Jag gillade den verkligen! Finns en likadan men beige upptill, men den kändes inte lika fin.. O så en svart variant, men det går bort för mig.. Kanske ska fråga paret.. Har dock aldrig träffat dem. haha     

• daniiel

Rött på bröllop är helt okej. Det är bara en myt, en sägen, som tyvärr har spridit sig att man inte kan ha rött på bröllop. Jag tycker klänningen är fin och så länge den passar klädkoden, så funkar den ju utmärkt :)

• Jag han

tack så mycket för svaret Daniiel! Den var ju inte helröd, så då känns det lite mer ok på nåt sätt, fast det är som du säger. Jag hade inte reagerat om nån hade haft det på vårt bröllop, men så blir man sådär larvigt feg och velig. Man vill ju inte skämma ut sig. 

• daniiel

Så länge den passar klädkoden som sagt, så kommer du inte skämma ut dig alls :) Du kanske kan ha en marinblå eller beige kofta/bolero till, då tonar du ner det röda ytterligare och det är ju passande om det är en kyrklig vigsel. Plus att man vet aldrig med det svenska vädret, det kan bli kyligt, även om jag nu inte vet när bröllopet är :P Det är en jättesöt och fin klänning och du hade definitivt varit välkommen på mitt bröllop i den ;) Gillar du den, så köp den! 

• daniiel

Jag tycker den röda är mycket finare! Den andra har, för mig, lite nattlinne-känsla. Tunt, ljust tyg och paljetterna passade inte alls till klänningen. Men du måste ju givetvis välja den du tycker ser finast och bekvämast ut :) Det är svårt också, en strl 44 kan ju ha en helt annan kroppsform än en annan strl 44. Vilken tror du själv att du skulle passa bättre i? 

Svar på tråden rött på bröllop?