• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • iQbee

Kittwn: vad rooligt jag har varit där och tycker det är jätte fint:)). Att sy så många påsar är mkt jobb. Jag skulle rekomendera dig att köpa 1000 st på ebay. Jag köpte 450 st.. tanken va att jag ska lägga ris i men i eftertanke blirbd någ nåfra kg ris så jag kommer använda några bara😊 men kostnaden blev ca 100 kr vilket är betydligt billigare både i tid och material. Favor bags kan du söka på så köper du bara koufeta o lägger i😊

• Kittwn
    meandmylove skrev 2014-02-05 22:46:16 följande:

Fint! Älskar verkligen när man använder symbolik i detaljerna, blir så mycket mer personligt och roligt då!
  • Kittwn
    iQbee skrev 2014-02-06 07:08:42 följande:
    Kittwn: vad rooligt jag har varit där och tycker det är jätte fint:)). Att sy så många påsar är mkt jobb. Jag skulle rekomendera dig att köpa 1000 st på ebay. Jag köpte 450 st.. tanken va att jag ska lägga ris i men i eftertanke blirbd någ nåfra kg ris så jag kommer använda några bara😊 men kostnaden blev ca 100 kr vilket är betydligt billigare både i tid och material. Favor bags kan du söka på så köper du bara koufeta o lägger i😊
    Vad kul :D

I know =p Tycker bara de är kul om jag får göra NÅGOT till bröllopet. SKulle gärna pyssla endel men eftersom de är så stort så orkar jag inte de. Finns massor med ställen att köpa här. Ev kanske vi köper några och "fixar till" dom lite? Trycker på vårt monogram eller så?

Funderar på om vi skall ha rispåsar att dela ut eller bara korgar med ris där folk kan ta. Har sett båda men tycker nog att påsar är lite finare?
  • LinaNordstrom
    meandmylove skrev 2014-02-05 22:46:16 följande:

Va söta
  • Imsevimse

Här kommer en till som ska stå brud i juni!

Vår plan var att gifta oss i september men ödet ville annorlunda då det nu bor en liten i magen som beräknas att födas just på det datum som vi hade bokat in vigseln =) Så nu har vi bokat om vigseln till den 7/6 och från att ha planerat ett höstbröllop blir det nu istället ett sommarbröllop. De största posterna så som kyrka, festlokal, fotograf, kock m.m var bokat och klart, så nu blir det att planera om och se vad som går att boka om/försöka hitta nya alternativ.

Jag var och provade klänningar igår och har sån beslutsångest över två av dem, så tänkte höra om ni vill ge lite feedback. Kvinnan som jobbade i butken var oerhört kunnig och hade massor med tips för vilken typ av klänning som kan passa mig och min växande mage. Min tanke var att köpa en kinaklänning men efter besöket igår så blir det definitivt att hyra!

• yennie
    Imsevimse skrev 2014-02-06 12:06:03 följande:

Här kommer en till som ska stå brud i juni!

Vår plan var att gifta oss i september men ödet ville annorlunda då det nu bor en liten i magen som beräknas att födas just på det datum som vi hade bokat in vigseln =) Så nu har vi bokat om vigseln till den 7/6 och från att ha planerat ett höstbröllop blir det nu istället ett sommarbröllop. De största posterna så som kyrka, festlokal, fotograf, kock m.m var bokat och klart, så nu blir det att planera om och se vad som går att boka om/försöka hitta nya alternativ.

Jag var och provade klänningar igår och har sån beslutsångest över två av dem, så tänkte höra om ni vill ge lite feedback. Kvinnan som jobbade i butken var oerhört kunnig och hade massor med tips för vilken typ av klänning som kan passa mig och min växande mage. Min tanke var att köpa en kinaklänning men efter besöket igår så blir det definitivt att hyra!

Åh den med lång ärm var ju helt divine!
  • yennie

Så att ni pratade mat ovan, vi kör på förrätt buffe och tårta. Sammanlagt blir det ca 14500 för 70 gäster.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet