• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • tess

Fomrulering om barn: Vi älskar era barn men denna dag älskar vi er barnvakt.

• tess

Vad ska ni andra bjuda på för alkoholfri dryck till middagen?

• widuse

Vi har skrivit: vi tycker mycket om era barn , men vårt bröllop vill vi fira med våra vuxna vänner. Jag har svårt att troatt någon i vår bekantskapskrets skulle bli stötta då det ju nästan är mer vanligt än ovanligt att ha en bbarn fri fest. De flesta av våra vänner uppskattar nödig snarare att få gå på galen utan sina barn, haha! Våra barn kommer vara med på vigseln liksom våra syskonbarn. Men sen blir de alla hämtade innan middagen börjar!

• Oprekär
    tess skrev 2014-02-07 21:37:08 följande:
    Vad ska ni andra bjuda på för alkoholfri dryck till middagen?
    Vi är själva nykterister så vi kommer ha bättre alkoholfria viner och självklart läsk/mineralvatten till dem som vill. Vi var på vinprovning idag faktiskt, men våra toastmasters gick prova de "riktiga" vinerna åt oss Glad De ska även ta in en alkoholfri champagne till oss (ja champagne, inte mousserande), den var ganska pricey men supergod!

• meandmylove

Jag har inte bestämmt de alkoholfria än! Jag är gravid så jag vill gärna ha gott både mousserande och vitt alkoholfritt! Oprekär, tipsa mig gärna om vad ni kommer fram till :D

• Power of Love
    LinaNordstrom skrev 2014-02-07 14:17:25 följande:
    jag behöver hjälp med formulering till vårt infoblad ang att inte bjuda barn. våra barn kommer ju att komma samma med syskonbarn men utöver dom vill vi inte ha fler barn på festen för att tar alla med sig sina barn blir det en hel förskola!

så hur fomulerar man det snyggt så alla förstår? 
    Vi har skrivit så här på inbjudningskortet:
    "Vi träffar gärna era barn, men denna kväll vill vi fira i vuxet sällskap
    Släkt till brudparet är välkommna oavsett ålder"

Sen så samma sak på bröllopshemsidan men lagt till att har de några frågor kan de ringa oss.

Jag har själv inga yngre släktingar men min sambo har flera yngre syskon och en kusin som är minderåriga och de vill vi ska såklart vara med.  Egentligen ville vi ha helt barnfritt men vi kan verkligen inte neka hans syskon att vara med på sin äldsta brors bröllop. Även hans kusin tyckte vi då skulle få vara med eftersom även hon står honom lika nära som hans syskon.  

• iQbee

formulering för barn?  vi skrev så här
    "barn är en gudagåva, men denna dag får de stanna hemma och sova. Är man liten och behöver tröst och det enda som fungerar är mammas bröst, så gör vi självklart undantag för detta är ju ingen lag.

• iQbee

Jag blev så glad!! min klänning är halvägs klar, provade den hos sömmerskan. Jag ville ha en Puffklänning :DD Det som ska till är armar och rosett/band i midjan samt att spetsen/ nedredelen är inte på sydd än utan det var prövning =)))) min ring är också på väg
    en liten bildbomb=)
    bilen bokades också vilket känns bra...

Vad gör ni på bröllopsnatten? jag menar ska ni ta in på hotell eller åker ni iväg? Letar efter fina hotell rum i stockholm, hittade ett superfint men dem har dock stängt under midsommardagen :(

20110519::Wow!! det är mycket för fem timmar får  men man kan väll inte bara ändra priset sådär? ni hadeju ändå prelbokat honom så han borde ge det priset..

prototyp i cad

• 20110519

När vi preliminär bokade han så visste varken han eller vi vad priset skulle bli. Jag gick efter prislistan från 2012-2013. Men att han skulle höja priset så mycket till 2014 var ingen förberedd på. Tvekar nu om vi ska boka han eller inte. 

Även om jag tvekar på om vi ska boka han eller inte. Så vill jag ändå ha proffesionella bilder, för de blir mycket finar. Känner ingen som är hobby fotograf heller. Utan då blir det någon släkting som skulle få fota om vi inte anliter han. Men det känns inte heller rätt. ÅÅ vad svårt.

Men om jag bokar han, då är frågan hur vi ska få ihop de extra tusenlapparna från budgeten som vi inte har räknat med.  

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet