• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Midsommarbrud

Meandmylove - jag håller helt med dig angående vigselförättare.. Vi har haft ett himla sjå att få tag i en präst som också viger homosexuella par men idag fick vi äntligen klartecken :D Har varit väldigt orolig över detta, för nu börjar det ju ändå närma sig.. Vi ska skicka ut inbjudningskorten i helgen. osa kommer man få göra till vår mailadress, vet att det bara är två par av gästerna som inte har dator och det är min mormor och morfar samt gammelfarbror och gammelfaster och dom kommer jag ringa och säga att de kan höra av sig via telefon (vet iofs redan att de kommer komma :))

• Larssonmaria86

Meandmylove: Ja det ska vi absolut ta upp för precis som er vill vi ha en "modern" präst :)

Jessi85: Vi har gjort en speciell mail dit gästerna mailar sin närvaro (frånvaro) och om dem vill hålla tal eller hitta på något. Det kommer bara vara toastmastern som kollar denna så vi inte vet vilka som ska hålla tal m.m. Vi ville inte att gästerna först skulle ringa oss, vi har dessutom jobb där vi inte alltid kan svara i telefon, och sen maila toastmastern (han jobbar inom flottan så kan inte alls svara i telefon) för att meddela tal och spex. Dem enda vi tror kommer ha problem med mail är min sambos morföräldrar men dem får svara till svärmor om dem kommer :)

• Larssonmaria86

Jag skriver alltid från IPad:en eller min iPhone och om man skriver fast utan mellanslag så blir det en radbrytning och vill man göra nytt stycke skriver man det bara två gånger efter varandra.

Så här :) Lite klyddigt men det blir radbrytningar iaf :P

• jessi85

Tack för svar om hur era gäster ska osa! Då tror jag vi gör en e-postadress dit gästerna kan svara (eller mitt mobilnr för de fåtal som inte har dator). Enkelt och bra :)

• 20110519

Jag har skrivit osa till min mobil, m2b´s mobil eller min mail adress. Då får de välja hur de vill svara. Mina inbjudningskort har redan gått ut och redan har jag hunnit få samtal, sms och mail där gästerna har svarat. Än har ingen svarat till sambon. Men det kommer kansske det med.

• Caisa

Nu känner jag mig nöjd med mina inbjudningskort! Måste fortfarande jobba på den engelska och nederländska versionen men designen är helt klar. Trots att jag gjort dem helt själv och skrivit ut på jobbet så har det nog hamnat på ca 500kr med kuvert, papper och satinband. Jag ska nog posta de som är klara imorgon så att de är framme på alla hjärtans dag! :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet