• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Maj12

Till jessi85: Vi ska dela upp vigsel och bröllopsfesten. Visserligen inte samma dag som ni, vi har vigseln med bara föräldrar och syskon för att vi tycker det känns bäst att ha det litet och intimt, passar oss. Sen har vi bröllopsfesten 2 veckor senare med våra kompisar för att vi vill ändå ha festen. Ingen av våra kompisar har reagerat på detta utan förstår när vi förklarat varför. Men det viktigaste är väl att det blir som ni båda vill och det som känns bäst för er, tror att era vänner är glada bara dom får vara med.

• tess
    jessi85 skrev 2014-02-14 09:59:17 följande:
    Fina kort Maria466!

Uuhh får lite panik över att vi inte skickat korten (har som sagt inte ens sett dem ännu då en kompis gör dem). Å andra sidan är det fyra månader kvar idag, så jag tycker att vi iaf har en månad kvar innan det verkligen är dags att skicka dem. Vi har sagt till vänner och familj när det ska vara så de närmsta personerna har redan bokat in dagen.

Förresten hur skulle ni se på att bara få inbjudan till bröllopsfest men inte se själva vigseln? Min sambo vill nämligen att vi ska vigas i stadshuset med våra familjer som vittnen (det blir 13 pers så ändå rätt många) och sen ha en fest för cirka 90 personer på kvällen. Det är då själva festen som inbjudan gäller. Han avskyr att stå i centrum, det är därför han vill göra på detta sätt. Men tycker man som gäst att det är trist att inte få se vigseln? Jag tycker det...
    Klart man helst vill vara med på vigseln. Men det känns inte konstigt att bara bli bjuden på festen om vigseln bara är för de närmaste
  • LinaNordstrom
    Larssonmaria86 skrev 2014-02-13 21:48:16 följande:
    Nu är våra inbjudningar skickade och det känns sjukt pirrigt :D
    Här kommer lite bilder på vår inbjudan som vi beställde från Calligraphen, vi blev supernöjda då vi gillar stilrent och klassiskt. Dessutom var det viktigt att vi kunde få inbjudan, vigselprogram, festprogram och bordsplacering i samma tema :)

Sen har vi bundit fast infobladet på baksidan med hjälp av sidenbandet.

På kuvertet klistrade vi dit två guldhjärtan då de ju får dom på Alla Hjärtans Dag och på baksidan av kuvertet på "flärpen" ett klistermärke med två guldringar, är såå nöjd och hoppas gästerna tycker om dom :)

jättefint!
  • widuse

Jessi85: jag tycker inte att det är konstigt att bli bjuden enbart på festen. Speciellt om din man vill ha en intim vigsel -det tror jag verkligen folk respekterar. Det är ju det fina med dagens bröllop : man får göra lite som man vill :)

• MsThezzizen

Såg för ett tag sen att det diskuterades en del om tårtor. Ni som beställer tårta, har ni smaker och sånt redan klart eller får ni ge önskemål eller blir ni föreslagna alternativ?

Ni som ska ha moussetårtor? Kan man ha vita överdrag eller hur funkar det?. Vi behöver ta tag i det här med tårtan nu känns det som...

• 20110519

Jag har redan beställt min tårta. Jag och sambon hade redan funderat ut vad vi ville ha på vår tårta. Sen ringde jag bageriet som ska göra vår tårta och beskrev vad jag ville ha. Han gav då förslag på att han skulle göra två stycken olika provtårtor med de smaker jag ville ha men lite olika. Efter vi då fick smaka de två olika alternativen. Så valded vi en av alternativen men någon extra korrigering. 

Vi har valt en variant av operatårta, med chokladmousse högst upp och på det ska vi ha ett vitt marsipanlock.  =) 

• LinaNordstrom

Nu har jag postat våra inbjudningskort! Känns spännande att få se vad för reaktioner man får. Vi har ju valt ett ganska enkelt kort för att hålla ner kostnaderna, men eftersom det blev ett stavfel fick jag ju köpa alla korten igen och då hade vi ju lika gärna kunna köpa några dyrare kort från början, nåja men det är lätt att vara efterklok Viktigast är väl att gästerna kommer på bröllopet inte hur kortet ser ut

Just nu håller jag på att surfa kläder till vår son finns mkt sött på ebay så det blir nog därifrån. Min fästman kommer inte ha kavaj utan bara skjorta och väst så barnet ska få samma. Vad ska era män ha på sig? 

• 20110519

Min fästman kommer att ha på sig en ljus grå kostym med matchande väst under + skjorta. Sen får han ta av sig kavajen om det blir varmt efter vigseln. Hans kavaj var det första som vi köpte ifol. Medan de hade studenterbjudanden överallt.

• Caisa

Igår testade vi den frisyr jag tänkt mig och det blev sååå bra! Det är min kusin som ska göra frisyren och igår fokuserade vi mest på tekniken och därför är inte lockarna och uppsättningen helt perfekt, men nu vet vi hur den ska göras och att den passar mig. Vissa känner kanske igen frisyren, lägger upp inspirationsbilden med... Glad

• jessi85
    widuse skrev 2014-02-16 09:53:17 följande:
    Jessi85: jag tycker inte att det är konstigt att bli bjuden enbart på festen. Speciellt om din man vill ha en intim vigsel -det tror jag verkligen folk respekterar. Det är ju det fina med dagens bröllop : man får göra lite som man vill :)
    tess skrev 2014-02-14 22:13:54 följande:
    Klart man helst vill vara med på vigseln. Men det känns inte konstigt att bara bli bjuden på festen om vigseln bara är för de närmaste
    Maj12 skrev 2014-02-14 20:24:49 följande:
    Till jessi85: Vi ska dela upp vigsel och bröllopsfesten. Visserligen inte samma dag som ni, vi har vigseln med bara föräldrar och syskon för att vi tycker det känns bäst att ha det litet och intimt, passar oss. Sen har vi bröllopsfesten 2 veckor senare med våra kompisar för att vi vill ändå ha festen. Ingen av våra kompisar har reagerat på detta utan förstår när vi förklarat varför. Men det viktigaste är väl att det blir som ni båda vill och det som känns bäst för er, tror att era vänner är glada bara dom får vara med.
    Tack för svar! Ni har ju helt rätt i att man gör som man vill och att gästerna har förståelse :) Det är nog mest jag som vill ha en vigsel inför alla gäster... Men min blivande man vill verkligen inte ha vigsel inför många så jag får helt enkelt släppa det. 
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet