• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Js Fästmö

Nu känner jag bara " åhh kan det inte bli juli så det är gjort" Börjar bli pirrigt!:)

• Larssonmaria86

Nu är våra inbjudningar skickade och det känns sjukt pirrigt :D
    Här kommer lite bilder på vår inbjudan som vi beställde från Calligraphen, vi blev supernöjda då vi gillar stilrent och klassiskt. Dessutom var det viktigt att vi kunde få inbjudan, vigselprogram, festprogram och bordsplacering i samma tema :)

Sen har vi bundit fast infobladet på baksidan med hjälp av sidenbandet.

På kuvertet klistrade vi dit två guldhjärtan då de ju får dom på Alla Hjärtans Dag och på baksidan av kuvertet på "flärpen" ett klistermärke med två guldringar, är såå nöjd och hoppas gästerna tycker om dom :)

• Caisa

@larssonmaria87 Tack! Vad fina era kort är, älskar det gröna (min favoritfärg)! Jag kikade också hos Calligraphen, blev lite förälskad kortet "Happy in Love". Skrattande

@meandmylove Tack! Ja det blev mycket dyrare än jag räknat med. Hade dock kunnat spara en del om jag t.ex. skippade sidenbanden och använde mig av papper från jobbet, de är dock tjocka och blanka och jag ville ha tjocka matta. Nåja, det var värt den lilla extra kostnaden! Skrattande

Idag landar förhoppningsvis alla kort i rätt brevlådor. Perfekt dagen till ära, och idag har det även gått ett år sedan vi förlovade oss. Nu börjar det verkligen pirra i magen, att skicka inbjudningarna känns mer verkligt än att prova och köpa klänning, haha! Glad 

• Milli

Våra kort gick med lådan i onsdags kväll och de verkar som de flesta kom fram redan igår, jag som hade hoppas på idag men men. Har iaf fått många samtal redan och massa beröm för de fina korten, några la tom ut bild på FB och skrev så fina ord så man nästan blev tårögd :) Är verkligen pirrigt nu :) Sov knappt något i natt ;)

• jessi85

Fina kort Maria466!

Uuhh får lite panik över att vi inte skickat korten (har som sagt inte ens sett dem ännu då en kompis gör dem). Å andra sidan är det fyra månader kvar idag, så jag tycker att vi iaf har en månad kvar innan det verkligen är dags att skicka dem. Vi har sagt till vänner och familj när det ska vara så de närmsta personerna har redan bokat in dagen.

Förresten hur skulle ni se på att bara få inbjudan till bröllopsfest men inte se själva vigseln? Min sambo vill nämligen att vi ska vigas i stadshuset med våra familjer som vittnen (det blir 13 pers så ändå rätt många) och sen ha en fest för cirka 90 personer på kvällen. Det är då själva festen som inbjudan gäller. Han avskyr att stå i centrum, det är därför han vill göra på detta sätt. Men tycker man som gäst att det är trist att inte få se vigseln? Jag tycker det...

• Maria466

Jessi85: Jag har inga bilder på våra kort än då jag färdigställer dom i helgen ;)

• jessi85
    Maria466 skrev 2014-02-14 10:24:58 följande:
    Jessi85: Jag har inga bilder på våra kort än då jag färdigställer dom i helgen ;)
    Oj förlåt, menade Larssonmaria86! :)
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet