• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • IidaF

Åh jag önskar att jag var i samma sits som er!
    Vill dock tipsa er i alla fall även om jag inte har en ring på fingret riktigt än, har hittat massa fin inspiration på:

www.myperfectday.se/

Allt ifrån hårsmycken, grejer till godisbord, enorma fina ballonger och pom poms :)  

På bloggen finns bra med inspiration, idag tips om söta jorgubbsrosor. Så söta och passar ju utmärkt till sommarbröllop, kanske som liten aptitretare innan festen? :D

myperfectday.blogg.se/ 

• 20110519

adegren77: kikade just inne på bonprix, där hade de flera söta klänningar, både mer för bröllop och mer för sommaren. Inte den klassiska brudklänningen. www.bonprix.se/kategori/dam-dammode-a-o-klaenningar/_vit/ 

Angående skor blev jag själv tipsad om dessa. Själv gillar jag inte att gå i klack men jag ska testa dessa. 

www.bonprix.se/produkt/pumps-vit-909760/ 

Annars fungerar ballerinaskor också.

www.brandos.se/wildflower/newlyn-6165202-white-01/a72621 

www.bonprix.se/produkt/ballerinasko-guldgul-922360/

• Oprekär
    adegren77 skrev 2014-02-18 19:10:53 följande:
    Här har ni en till som ska gifta sig i juni. Fast det blir på Skansens drop in-bröllop, så jag kanske inte riktigt kommer hänga med i era diskussioner 😊 Dock känns det väldigt pirrigt tycker jag, även om det bara blir ett sånt litet bröllop. Jag har alltid varit lite av en bröllopsmotståndare, men sen kom jag på att det kanske skulle vara lite mysigt att få säga "min man" om min sambo, och på den vägen är det 😀 Det jag funderar lite på är vart jag ska hitta en fin klänning som inte är för fin för att sommardag på Skansen, om ni förstår vad jag menar. Skor är ju också ett dilemma. Vad har man på fötterna om man inte gillar skor med klack? Funderar på när man ska skicka ut inbjudningskortet. Är det skillnad tycker ni på om det är ett litet bröllop, där det egentligen bara handlar om att bjuda in till vigseln eller ett stort pampigt bröllop med fest?
    Åh, vi ska också gifta oss på Skansen den 14:e! Men inte på drop in-delen, vi ska vigas i Skånska gruvan som ligger i utkanten av området Glad Äh, skillnad och skillnad, jag tycker att man gör som man vill så länge man ger gästerna tydlig info om förutsättningarna. Om man bara skickar en generellt formulerad inbjudan till ett bröllop så kommer nog folk anta att det ingår fest och sånt.
  • Jennie1414

Åh va fina... var har du hittat dessa?

:)

Kittwn skrev 2014-02-18 16:58:36 följande:
    Oj vet inte varför bilden blev upp och ner...
    En till bild iaf

• Jennie1414

Igår startade min Tärnor planeringen för möhippan ...
    HuGeDaMej va nervig jag är ... !

• Caisa

De här pumpsen kommer nog att bli mina brudskor. Jag har dem redan hemma sedan jag var brudtärna i somras och de är knappt använda, sedan kommer inte skorna synas alls under klänningen heller och därför känns det onödigt att köpa nya. Dock är jag lite sugen på dessa ballerinor också, då det känns som att det vore snällare mot fötterna.

Båda skorna är från Vagabond.

• Kalejdoskop
    Jennie1414 skrev 2014-02-19 08:19:36 följande:

Igår startade min Tärnor planeringen för möhippan ...
    HuGeDaMej va nervig jag är ... !

Hjälp! :P Får du en snäll hippa tror du? ;) Jag gifter mig i juli, så tror det dröjer ett tag till innan planeringen kommer igång, så än så länge är jag lugn :P
  • Jennie1414

Jag är allt annat än lugn om man säger så :)

Tror dom kommer lösa en helt fantastisk dag med en heeel deeel jävulskap :)

Hur känner ni andra inför er möhippa?

Kalejdoskop skrev 2014-02-19 10:05:47 följande:
    Hjälp! :P Får du en snäll hippa tror du? ;) Jag gifter mig i juli, så tror det dröjer ett tag till innan planeringen kommer igång, så än så länge är jag lugn :P
  • Larssonmaria86

Kittwn: Jättefina skor!

Caisa: Ja nu när jag provade mina skor med klänningen så blev jag nästan ledsen för att man inte ser skorna :P Men får ta många foton på skorna så folk kan se dem i efterhand ;) Sen ska jag färga om mina skor efteråt så kommer ju använda dem många fler gånger än på bara bröllopet. Ballerinaskorna var jättefina!

Jennie1414: Jag är väl inte jättenervös utan mer sjukt pirrig och förvantansfull inför möhippan. Jag hade en tärnmiddag för någon vecka sen och då fick jag gå och sätta mig i ett rum med hög musik så jag inte skulle höra vad dem sa men helt plötsligt hör jag hur dem gapskrattar så då blir man ju lite nervös.. Men dem har känt mig i över tjugo år så dem vet ju hur jag är och jag litar fullt på att dem kommer anordna en underbar och minnesvärd dag :)

• Kittwn
    Jennie1414 skrev 2014-02-19 08:16:45 följande:

Åh va fina... var har du hittat dessa?

:)

dom kommer från etsy
    www.etsy.com/se-en/transaction/179135971
    Jennie1414 skrev 2014-02-19 10:18:00 följande:

Jag är allt annat än lugn om man säger så :)

Tror dom kommer lösa en helt fantastisk dag med en heeel deeel jävulskap :)

Hur känner ni andra inför er möhippa?

oh jag skulle så gärna ha en "riktig" möhippa! Men jag har väldigt få vänner hemma och är inte där mycket, här har man inget sånt. Så de blir "bara" en utekväll med alla tjejer/kvinnor i familjen/vänner två dagar innan. 
    Satzi skrev 2014-02-18 20:40:24 följande:
    Vill också vara med! Vi gifter oss den 14 juni! Drömmer redan mardrömmar om allt som kan gå fel under dagen :D
    Jag har haft massor med mardrömmar! Oftast att ngåon säger "men ni skall ju gifta er om en timme" och jag kommer på att vi inte köpt ringar, jag inte har någon klänning, glömt bjuda gäster osv. Eller som senast att vi kommer in på festen och de är halvtomt. Ser hur folk börjar gå och mumla att de är såå tråkigt här. haha HEMSKT är de!

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet