• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

Hjälp nu har jag börjar drömma mardrömmar om bröllopet.. Fy.. Hinner prövning kanske är bra att beställa ja, den håller i 4 mån? Så då kan man ju beställa nu, gifter mig 14 juli! Även efternamnsbyte.. Gäller det även om jag bara ska lägga till hans efternamn som ett mellannamn?

• LinaNordstrom

En av våra katter har blivit sjuk, så himla trist. Men förhoppningsvis kommer han bli bättre med behandling. Behandlingen är dock inte gratis, tur vi redan sparat undan det vi behöver till bröllopet!

• Milli

Vi fick dessa blanketterna om hindersprövning och efternamnsbyte för någon vecka sen men jag fatta inte om man skulle skicka in den sistnämda redan nu eller efter man gift sig. Men ser att flera av er skrivit att ni skickat den med. Skickar man dom 2 i samma brev? Och måste vi skicka in något mer sen när vi gift oss eller sker ändringen automatiskt sen när pästen skickat in vigselbeviset?

• iQbee

Hm oki ni alla har typ skickat in den :) jag tror jag beräknat rätt gifter vi oss 21 juni och skickar in den nu så gäller den :) Yes jag fick höra att vi ska skicka in dom samtidigt Har haft några mardrömmar att saker och ting går snet as jobbigt aaaaa 😯

• jessi85
    iQbee skrev 2014-02-27 07:18:37 följande:
    Hm oki ni alla har typ skickat in den :) jag tror jag beräknat rätt gifter vi oss 21 juni och skickar in den nu så gäller den :) Yes jag fick höra att vi ska skicka in dom samtidigt Har haft några mardrömmar att saker och ting går snet as jobbigt aaaaa 😯
    Nope vi har inte skickat in den, gifter oss den 14 juni...

Alltså jag känner mig märkligt ostressad inför det här bröllopet, trodde jag skulle vara mer hispig liksom. Vi har inte ens skickat ut inbjudningarna ännu (men de är på g) och det känns som att vi har all tid i världen. Känns som att jag borde vara mer engagerad och planera mer? Men vi ska gifta oss i stadshuset, det tar typ fem minuter och sen ska vi ha fest, hur svårt kan det vara...  
  • Caisa

Har inte heller skickat in hindersprövningen eller efternamnsbytet ännu, men ska nog göra det nästa vecka. Nu är jag äntligen klar med alla inbjudningskort! Skickade alla som skulle inom Sverige så att de var framme på alla hjärtans dag, och nu ska jag skicka de som ska till utlandet. Kanske kommer de fram på måndag, som är våran 8-årsdag! Glad

Kvar att göra:

Skicka in blanketter för hindersprövning och namnbyte Köpa blivande makens ring och kläder Köpa underkläder och strumpeband (vill ha!) till mig Åka till cateringfirman för provsmakning och bestämma meny och tilltugg Boka florist Köpa dekorationer till dukning och fest  Hyra linnedukar Träffa min tärna för provsminkning, tårtplanering och bakning
    Undrar om jag har glömt något...
  • Larssonmaria86

LinaNordstrom: Vad tråkigt att höra om er katt, vi har själva tre st och dem är våra bebisar så förstår att det känns jobbigt. Håller tummarna att den blir frisk och att det inte kostar för mycket, fick själv åka in med min ena katt när han fick andnöd och det kostade 2200 kr. Naturligtvis började han andas normalt när vi precis kommit in till veterinären och där var inga fel på honom :P Men hellre betala och få reda på att han var frisk :)

Milli: Som jag föstod det så skulle man skicka in båda blanketterna nu och sen när prästen skickar in vigselbeviset så sker allting automatiskt. Vi lär väl märka i slutet på juni om man hade rätt :P

• Larssonmaria86

Fick förresten precis min ena tärnklänning levererad, tur jag var hemma :D Vi beställde från Dinobridal och den var jättefin! Mycket finare än vad jag vågat hoppats och kvaliteten kändes jättebra. Jag provade den direkt och den var tyvärr lite för stor för mig så vill inte lägga ut bilder än för såg inte klokt ut men tärnan är lite större än mig så förhoppningsvis sitter den perfekt :D

Den andra tärnan ska ha bebis vilken dag som helst så ska avvakta några veckor till innan vi beställer hennes men den kommer också bli från Dinobridal. Den tredje tärnan köpte sin själv från Nelly så känns skönt att tärnklänningarna börjar komma på plats :)

• Kittwn
    Caisa skrev 2014-02-26 14:14:17 följande:
    100 dagar kvar till den 7 juni! Skrattande
    Oh! 7 är vårt datum också, galet det känns att vara under 100!

Jag har massor med små saker kvar. Men känner mig ändå väldigt lugn. De mesta stora är klart.
    Skall till feststället och bestämma meny i nästa vecka. Och om ca 2-3 veckor är de dags för första provningen av min klänning! 
  • Rcbröllop

Hej gifter mig oxå i juni! Kul o se hur långt alla kommit i planeringen:)) Har det mesta klart lite småfix bara! Någon som vet en bra sida där man kan beställa servettringar?

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet